Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Garva inte ihjäl er nu... men jag höll på o rev o slet med luftboxen idag. När jag var klar såg jag att en kontakt bakom högra lyset hade åkt isär när jag hållit på o rivit (trodde jag iaf). Så jag satte ihop kontakten då hörde jag en svagt surrande, typ som när man spolar rutorna.
Ajdå tänkte jag och drog isär kontakten igen. När jag försökte starta bilen så klickar den bara oavbrutet, låter som en massa reläer som klickar.
I meddelande fönstret står det "bromsfel stanna omgående". Jag har provat att med startkablar ifall det va dåligt med kräm i batteriet men det blev ingen skillnad...
Vad har jag gjort!? Ska ju åka på semester på fredag! Bilen är en v70 2,4t -01.
Om de tinte är det föregående talare säger så:

Du säger att du drog ur den igen, men du stoppade aldrig tillbaka den för att se om det fungerar då?

Det där surrandet brukar höras om man har stannat och stängt av, sen låter det ca 30 sekunder om man inte låser bilen

/Kalle
Cuben skrev:Kan inte vara att du bara nollade allt medans du bytte batteri då? konstigt om de inte skulle ha funkat med starthjälp om de hade varit batteriet som krångla..
Hmm, isåfall har jag köpt ett batteri för 1360spänn i onödan :cry:
paralyzed skrev:
Cuben skrev:Kan inte vara att du bara nollade allt medans du bytte batteri då? konstigt om de inte skulle ha funkat med starthjälp om de hade varit batteriet som krångla..
Hmm, isåfall har jag köpt ett batteri för 1360spänn i onödan :cry:
Jag tror helt enkelt att du inte fick tillräckligt med kraft från starthjälpen. Nu i vår har jag gjort en mindre renovering av min V70N med mmycket öppna dörrar osv som drog ut batteriet helt. Varje gång jag skulle flytta på filen fick jag använda starthjälp, men jag var tvungen att låta starthjälpen vara inkopplad och på i någon minut innan jag försökte starta bilen. Så var det varje gång.

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]