Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av turbo t5
hej. Jag lämmnade in bilen för att byta automatlåda för den gammla hade rasat. Köpte en begagnad på skroten som en bilverkstad satte dit. Men nu läcker den lådan olja. Och det är blöt under bilen. Någon som kan veta vad det är för fel??
Användarvisningsbild
av #27
Det första jag tänker på är p-boxen till Momentomvandlaren och då ska lådan ner igen, om det inte är p-boxarna till drivaxlarna men då skulle de inte bli blöt under motorn ??:-/

Jag tycker att du ska prata med dom som har monterat lådan så att dom får titta och se vad som har hänt..
Användarvisningsbild
av turbo t5
tack för ett snabbt svar....ja jag ska dit im och prata med dom ,han sa att dom hade bytt någon p-box som brukar gå sönder på v70n.... ?:-/ va i garaget och lyfte upp bilen för att se var det läckte lite bättre men kunde inte se mer en att det var mycket olja på underkant av lådan typ på mitten av lådan och att det var blött enda bort till bakhjulen :cry: någon som har mer förslag på vad det kan vara för fel...är det bara att byta låda igen?? :cry:
av Psyko
Är du säker på att det är växellådsolja ??

Om det är det finns det ju flera ställen det kan läcka ifrån så
det bästa är ju att åka tillbaka så dom får titta på det.
Användarvisningsbild
av turbo t5
lådan kosta 12000 kr och bytet 3000 kr...det läkte från en kåpa fram i av lådan men det var bara att byta packnig så blev det tätt. och det gick på garantin från skroten :D

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.