- lör 28 jun 2008, 20:31
Gäller detta även på äldre V70, jag har en 98:as AWD med lättrycksturbo som jag tycker spökar lite vid acceleration bilen kan smårycka lite vid lite olika varvtal! den har gått 22 tusen och jag har nyligen fått byta både LMM och främre lambdasond efter otaliga felmeddelnaden. soppaförbrukningen sjönk från helt otroliga 1,6 liter till mera normala 1,1 efter byte av lambdan, dessutom så åkta jag in till Volvo och frågade om det var vanligt med byte av lambda och fick till svar att det inte var något som man inte brukade byta, utan de ville att jag skulle lämna in bilen på "felsökning" jag tyckte dock inte att detta var nödvändigt då jag har en OBDII kabel och mjukvara så att jag själv kunde läsa ut felkoderna! åkte därför till en icke märkesberoende reservdelskedja och köpte en lambdasond (laitis) och fick där veta att lambdsensorer är furbrukningsvaror och att dom säljer sensor mer eller mindre dagligen!
slutkontentan=jag känner mig totalt blåst av volvos verkstad när dom ville att jag skulle lämna in för felsökning när jag redan visste vad som var fel, dessutom så påstod dom att volvos originaldelar är det bästa för min bil! SKITSNACK den gamla "ORIGINALSONDEN" som jag skruvade lös stod det BOSCH på, och den nya "pirat" stod det också BOSCH på dessutom exakt samma nummer på!
V70 2,5FT Summum -10
Piteå, midnattssolens land!