Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasGLT
Jag kör runt en en V70 My02. Fönsterhissarna på förarsidan har börjat bete sig konstigt. Ibland går de ej att köra ner, då hjälper det att vrida av tändningen och försöka igen. Ibland vill de inte gå hela vägen upp på auto funktionen. Ibland går de inte upp och då får man vrida av tändningen. Jag har kikat lite på forumet men hittar ingen som riktigt beskriver mitt problem. Det står om folk som har rutor som dyker i framkant och stannar av den anledningen men min "dyker" inte. Det gnisskar iofs lite och jag fundrar över det men varför blir det då bättra när man vrider av tändningen. Jag har dokumentation att tidigare ägare nämnt detta vid 2 tillfällen vid service men de har inte sett något konstigt.

Nån som har nån ide? Kan man smörja något och med vad? Finns det nåt relä eller något kanske?
Användarvisningsbild
av greeeken
AndreasGLT skrev:Jag kör runt en en V70 My02. Fönsterhissarna på förarsidan har börjat bete sig konstigt. Ibland går de ej att köra ner, då hjälper det att vrida av tändningen och försöka igen. Ibland vill de inte gå hela vägen upp på auto funktionen. Ibland går de inte upp och då får man vrida av tändningen. Jag har kikat lite på forumet men hittar ingen som riktigt beskriver mitt problem. Det står om folk som har rutor som dyker i framkant och stannar av den anledningen men min "dyker" inte. Det gnisskar iofs lite och jag fundrar över det men varför blir det då bättra när man vrider av tändningen. Jag har dokumentation att tidigare ägare nämnt detta vid 2 tillfällen vid service men de har inte sett något konstigt.

Nån som har nån ide? Kan man smörja något och med vad? Finns det nåt relä eller något kanske?
Antingen är dörrmodulen trasig eller så sitter rutan snett.
Varför det hjälper att vrida tändningen vet ja inte men det kommer bli värre om det är dörrmodulen.
Den kommer lägga av då

Lyssna på rutan när du trycker för att den ska ner. Låter det nått?
När den vägrar gå ner , testa att hissa upp rutan fast den renda är uppe. Låter det nått då?
HAr samma problem som du beskriver.
Varit inne hos volvo o bytt dörrmodul enligt dom men samma fel är kvar, då påstog dom att rutan sitter snett.
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]