Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Hej jag har ett par frågor om det finns vissa som vet så snälla hjälp ;)

Passar backspeglar från en 04 till en 03 menar måste man byta hela fässte ;)?
Om det finns markbelysning i spegeln kan man ha den fasst man inte hadde det förr måste man lämmna in det för programering.
I dagens läge har jag bara eluppvärmnda och elstyrda (Standars) inga blinkers eller markbelysning men om jag byter mot nya ska det va markbelysning passar det med elkontakterna då? vad gör man om det inte passar?

Finns det någon som vill bli av med backspeglar;) till s60/70 från 01-08

M.V.H
Användarvisningsbild
av greeeken
Japp du kan få dit speglarna.
plug and play bara.
Om du inte hade markbelysning så måste du in till volvo för att få den programvaran, annars får du dra en kabel från pos.ljusen fram till backspeglaqrna o det är itne det lättaste.
Användarvisningsbild
av Ampy
ok men är det någon som köppt backspeglar på skroten och vad fick ni ge ???
jag skulle behöva en 00-04 vänster glaste ät helt men inte kåpan eller den runnda plsten runnt ;) är det någåt man kan köpa på skroten?
Användarvisningsbild
av Loner
Men greeken, kabel från POS-ljsu till markbelysningen.. njae den lösningen är nog inge vacker.

Mjukvara för marbelysning, däremot om man vill ha blinkers i dom får man snällt dra från sidoblinkersen, D/P-DM har ingen utgång över på våra gamla bilar.

/L (som har en 02:a med 04:ans speglar)
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev:Men Loner. Jag sa bara att det går. Inget är ju omöjligt eller hur?
Självklart går det, men skall man åka omkring med lysande markbelysning då?

/L
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]