Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Guldstrands skrev:Hejsan alla glada Volvo ägare!
Finns det ngn i Skåne som fyller AC billigare än vad alla företag gör!
Jag bor i Landskrona men kör gärna en bit för att få det ordnat!

Mvh Guldstrands!
Jag fyllde på i min 850 för 2 år sen och det kostade bara 500 kr, och jag kan inte tänka mig att det kostar så förbannat mkt mer idag, är du intresserad så ring och kolla priset.
http://www.dindel.se/klippan/Thoernqvist_Kyl_.dindel

Mvh
Tomas

Ps. förbannat snygg bil du har (förutsatt att det är din bil på bilden) Ds.
av Guldstrands
Hejsan

Och tack för ditt svar! Ska ringa på måndag och höra!
Har varit i kontakt med ett par lokala företag som inte ville göra det "billigt" utan allt var tvunget att vara på papper!

Tack för komplimangen angående min bil, och ja, det är min lilla pärla på bilden :D
Har äntligen lyckats köpa min drömbil som har ALLT som finns att tillgå i utrustning förutom Volvos original GPS.
av Guldstrands
Hej igen!

Satt igår kväll hemma med familjen hos goda vänner och grillade och drack lite gott och där fanns en bekant till dem som arbetade med kylning mm. Så när jag vaknade imorrse så åkte jag hem till honom som även han bor i Landskrona och fick systemet fyllt för endast 500:- Så nu kyler den som det ska och det är nu sååå skönt att glida runt med alla fönsterna stängda i denna varme vi har ute idag! *ler*
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Guldstrands skrev:Hej igen! Så nu kyler den som det ska och det är nu sååå skönt att glida runt med alla fönsterna stängda i denna varme vi har ute idag! *ler*
Visst är det så! Sen när man åker omkring så skrattar man åt de andra som håller på kokas i sina bilar :lol:

/Kalle
av Psyko
Skrattar vi åt våra barn som tvings leva i klimatet vi skapat genom att åka
omkring med läckande kylsystem oxå ?:-/ Bara så jag vet alltså.......................

Ett kylsystem töms inte utan anledning, frågan är bara hur mycket du ska släppa ut
innan du inser faktum :roll:
av Guldstrands
Hej igen!
Saken är den att min bil läcker inte, har varit inne och tryckt den INNAN jag fick den fylld givetvis!
Har själv 3 barn och visst förstår jag din reaktion men sen å andra sidan, alla dessa bilar som krockar mm som släpper ut all gas i systemet, detta säger ingen ngt om alls! Men men, jag förstår dig och håller med dig fullständigt! Men håller även med förra skribenten att man skrattar ju lite nu åt alla som kommer med alla rutor nerrullade i denna värme! Samt så sitter barnen så lugnt nu i baksätet, mkt mindre gnäll och liv! :lol:
av -94 9000 2,3T cse
Guldstrands skrev:Hej igen!
Saken är den att min bil läcker inte, har varit inne och tryckt den INNAN jag fick den fylld givetvis!
Har själv 3 barn och visst förstår jag din reaktion men sen å andra sidan, alla dessa bilar som krockar mm som släpper ut all gas i systemet, detta säger ingen ngt om alls! Men men, jag förstår dig och håller med dig fullständigt! Men håller även med förra skribenten att man skrattar ju lite nu åt alla som kommer med alla rutor nerrullade i denna värme! Samt så sitter barnen så lugnt nu i baksätet, mkt mindre gnäll och liv! :lol:
Jo, de e klart att den läcker, nånstans försvinner ju kylmediat. Men den läcker säkert inte mer än vad som tolereras. På mellan 5-10 så är många bilar tomma på gas, pga allt inre läckage. Jag var inne i en diskussion med en som seriöst ansåg att den mängd kyldedia som försvann bara var några tusendelar/år. Det skulle alltså om det var 10/1000-delar, ta hundra år... ??:-/ Då är det bara att ge upp diskussionen. Eerfarenheten säget att all kylmedia ofta försvinner på mellan 5-10 i en bil= 100-200 promilles läckage/år.

Kör o var nöjd. Miljötalibanerna har svårt att skilja på mygg o elefanter.

Mvh
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Guldstrands skrev:Hej igen!

Satt igår kväll hemma med familjen hos goda vänner och grillade och drack lite gott och där fanns en bekant till dem som arbetade med kylning mm. Så när jag vaknade imorrse så åkte jag hem till honom som även han bor i Landskrona och fick systemet fyllt för endast 500:- Så nu kyler den som det ska och det är nu sååå skönt att glida runt med alla fönsterna stängda i denna varme vi har ute idag! *ler*
Kul att det löste sig så enkelt, ibland har man tur ;)
Jag har själv också en svart V70 och fan va snygga de är när de är nytvättade ;)
Användarvisningsbild
av Hexenhammer
Som vissa säger så är det inte så dyrt att fylla på AC som många påstår.
Volvo (i alla fall här) tar 450kr för en felsökning (så att dom ser att den verkligen bara
behöver fyllas på) och sedan 500kr för en påfyllning. Dessutom tar det inga tider, så
arbetskostnaden blir nog inte så hög heller.

Många som nämner en påfyllning av AC:n snackar ju om tiotusentals kronor.
Det stämmer inte alls. Då är det något annat som är fel, som måste åtgärdas
för att AC:n ska funka.
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]