Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Seafront
Hej!

Supportar just nu en mindre och oberoende bilverkstad i glesbygden när det gäller hårdvara till en VIDA All-in-one prenumeration.

Man kan konstatera att det är svårt att få tag i nya bärbara datorer med bra prestanda och serieport, vidare är nästan alla förinstallerade med Windows Vista. Enligt VIDA-specifikationen så måste det vara XP Pro och virtuell COM-port fungerar inte med VCT2000.

Man ser ett rejält prisras på VCT2000, det kanske är så att den håller på att fasas ut då datorerna inte längre utrustas med serieport. Det finns även ett trådlös kommunikationsverktyg som heter DiCE, någon som vet mer om detta verktyg? Artikelnr för DiCE?

/
av volvo experten
Seafront skrev:Hej!

Supportar just nu en mindre och oberoende bilverkstad i glesbygden när det gäller hårdvara till en VIDA All-in-one prenumeration.

Man kan konstatera att det är svårt att få tag i nya bärbara datorer med bra prestanda och serieport, vidare är nästan alla förinstallerade med Windows Vista. Enligt VIDA-specifikationen så måste det vara XP Pro och virtuell COM-port fungerar inte med VCT2000.

Man ser ett rejält prisras på VCT2000, det kanske är så att den håller på att fasas ut då datorerna inte längre utrustas med serieport. Det finns även ett trådlös kommunikationsverktyg som heter DiCE, någon som vet mer om detta verktyg? Artikelnr för DiCE?

/
Har för mig att dicen kosta runt 5 tusen
av Vida
Dice är en blåtandsenhet som jag tycker funkar bra,,, NU,,, Jag har kört med denna i ett år och nerladdningstiderna samt kommunikationen till kärran är mycket kortare men det kan vara frusterande när man skiftar mellan fordon ibland för man måste logga ut för att få kontakt igen,men som sagt detta är ersättaren för VCT2000 så det är bara att gilla läget. Jag är nöjd men har tyvärr inget artnr på Dice just nu men lägger in det på måndag..
av Seafront
Tack för info!

"Vida" Hur lång räckvidd har du när du kör DiCE via bluetooth?

/
av Vida
Det längsta jag har kört är ett avstånd på ca 50 meter men det ska gå längre om det är fri sikt.
Det finns inget komplett artnr för DICE men för att allt skall fungera behöver du
9513000,9513001,9513002,9513004,9513005,9513007,
av bullit
Seafront skrev:Tack för info!

"Vida" Hur lång räckvidd har du när du kör DiCE via bluetooth?

/
Tycker att 20meter är helt okej, men jag tycker det går segare att ladda upp mjukvaror via DICE än med kabel.
men är 5papp värt att slippa kabel på golvet, nej...
av Seafront
Nu är allt beställt och till midsommar blir det förhoppningsvis VIDA-premiär i byn, spännande…

Apropå VCT2000 så levereras den tydligen inte längre, det är bara DiCE som gäller nu…

/

nej jag antar att mitt enda argument är att j[…]

Har du nån erfarenhet om piratskärmar h[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.