Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eltoro2
Hej på er som kör på dieseln. jag vet att temat är gammalt och omtalad, men hoppet dör sist som sagt....
Har vi några nya nyheter om det ska bli billigare skatt för (alla) dieslar? Jag kanske bör inte säga att jag köre hem från Örebro på 4,6 medelförbr....

D5 2002
av cassidy
eltoro2 skrev:Hej på er som kör på dieseln. jag vet att temat är gammalt och omtalad, men hoppet dör sist som sagt....
Har vi några nya nyheter om det ska bli billigare skatt för (alla) dieslar? Jag kanske bör inte säga att jag köre hem från Örebro på 4,6 medelförbr....

D5 2002
Är det något specifkt besked som de styrande ska ge (och som jag missat) eller är det bara en allmän fråga?

Om det är allmänt så hör jag tyvärr till den pessimistiska sidan av befolkningen - jag har ytterst svårt att tro på att någon regering skulle ge lättnader för bilismen i landet. Det är en sån kassako av rang att ingen regering, oavsett färg, kommer att sänka några bilrelaterade skatter nämnvärt.

Jag tror t.o.m att om bilar som inte går på fossila bränslen (t ex el eller vätgas) skulle få ett genombrott så kommer det införas en annan bilrelaterad skatt för att inte statskassan ska lida för mycket ... :shock:

nej jag antar att mitt enda argument är att j[…]

Har du nån erfarenhet om piratskärmar h[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.