Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Hej!

Jag undrar om någon vänlig själ har "monteringsanvisningen" till dragkrok till en V70N -04?? Där ska finnas information om vilken kabel man skulle koppla in o var man skulle koppla in den för att få laddning på tex husvagnsbatteri..
Har nämligen köpt en hundtransport och jag får inte fläkt och boxbelysning att funka, troligen eftersom denna kabel inte är inkopplad...

Tacksam för hjälp.

Mvh / Andreas
Nja nu blev jag förvirrad! Enligt anvisningen ska blå kabel in på 1,5 eller 12?! Men på min kabelsats finns ingen ledig kabel som är blå utan jag har två st vita kablar märkta med NR11 och NR12 ?:-/ Fan nu känns det ju som om jag aldrig kommer få liv i fläkt o ljus i hundarnas "husvagn" :cry:
-94 9000 2,3T cse skrev:
Honke skrev:Problemet löst!
Ok... Hur?
Ja det är nästan så jag skämms! Jo efter lite undersökning kom jag fram till att kablarna redan var kopplade som de skulle i de båda kontaktstyckena (bilens och dragets kabelsats) vad jag behövde göra var att sätta i en 20A säkring i panelen med säkringar o reläer i skuffen.

Vips så gick både fläkt o belysning igång i hundarnas husvagn. Jag är dock fortfarande överraskad över att det i volvos monteringsanvisning inte framgår att detta redan är kopplat som det ska, det ställer ju till huvudbry för en som mig som är rudis på el.

nej jag antar att mitt enda argument är att j[…]

Har du nån erfarenhet om piratskärmar h[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.