Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej
är det någon som vet ungefär vad klarglas fram lampor till v70 från 2005 kostar?

min v70, som egentligen är en 2004, men på pappret är en 2005:a har inte klarglas fram lampor, och det skulle vara mycket snyggare med klara, så jag funderar på att köpa såna.

men då blir det volvo orginal delar väll? och dom är ju inte överdrivet billiga, så om någon vet ungefär hur mycket vore det bra.

/ tobias nilsson
lexus skrev:Man kan inte bara byta själva glaset då antar jag? Är det förresten gjort av glas eller plast?
Nej, det kan du inte. På de äldre lyktorna är det glas medans de nyare är plast.
Siqqe skrev: Nej, det kan du inte. På de äldre lyktorna är det glas medans de nyare är plast.
Verkar ju inte så smart eftersom plast lär behöva bytas efter en viss tid. Att man då måste byta hela lyktan är ju mindre bra, särskilt om en ny kostar 9 000 kr.
lexus skrev:
Siqqe skrev: Nej, det kan du inte. På de äldre lyktorna är det glas medans de nyare är plast.
Verkar ju inte så smart eftersom plast lär behöva bytas efter en viss tid. Att man då måste byta hela lyktan är ju mindre bra, särskilt om en ny kostar 9 000 kr.

Kan bekräfta ett en lykta 2005 klarglas xenon kostar 9000:-
T-Röd skrev:

Anta att man får en massa repor i klarglaset eller att man får ett stenskott, är det då rimligt att behöva hosta upp 9000 kr???????? I stenskottsfallet får man ju hoppas att försäkringen täcker kostnaden. Måste man alltså byta hela skiten bara för att glaset är kass?? Eller finns det någon "ful-lösning" där man bara byter glaset?
lexus skrev:
T-Röd skrev:

Anta att man får en massa repor i klarglaset eller att man får ett stenskott, är det då rimligt att behöva hosta upp 9000 kr???????? I stenskottsfallet får man ju hoppas att försäkringen täcker kostnaden. Måste man alltså byta hela skiten bara för att glaset är kass?? Eller finns det någon "ful-lösning" där man bara byter glaset?
Det finns tjock "tejp", som ett plastskydd, att sätta på "glaset", sök på internet de är inte volvo original

/Kalle
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]