Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SiZo
Hejsan

Jag har fåt ett sådant meddelande på min färddator "Emesioner service .erfodras" när jag startar o kör min bil, den går inte bort samt så lysser den gula motor lampan hela tiden!

Någon som har någon aning om vad det kan handla om, jag har nyligen byt motor olja, tändstift och oljefilter på bilen,, Men det var inga problem..

Hör snälla av er med alla hjälp ni kan ge,,

MVH
Alex
av Teemu
har också haft det felet - enligt felkoden på våran V70 -01 så var det något med för låg/ojämn tomgång. Verkstaden justerade upp tomgången en liten aning och nollade minnet. Har funkat sens dess. :) Har också hört talas om att det kan vara det där spjället, som det var så mycket prat om i sen våras, som kan bråka.

/Teemu
av SiZo
Teemu skrev:har också haft det felet - enligt felkoden på våran V70 -01 så var det något med för låg/ojämn tomgång. Verkstaden justerade upp tomgången en liten aning och nollade minnet. Har funkat sens dess. :) Har också hört talas om att det kan vara det där spjället, som det var så mycket prat om i sen våras, som kan bråka.

/Teemu
Tack för ett snabbt svar,, nu har jag en fråga till bara: Vad kan det kosta o åtgärda? eftersom min nybilsgaranti har tagit slut osv,,
av andezon
Är bilen under 5 år och har gått mindre än 8000 mil är det emmissionsgaranti, bara att köra in till volvo och laga...
av nevyn
Annars beror det ju på vad som är fel och hur lång tid det tar att komma fram till det.

Det felmeddelandet är ju en samlingsterm för många felkoder, jag hade den felkoden när min ETM var kass.

Tipset är deras 15-20mm adapterplattor s&arin[…]

Kan inte tänka mig att XC60 däckdimensio[…]

Skroten som finns här har inget självplo[…]

Fel centerhögtalare?

Har du loggan på din centerhögtalare?