Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Hej
i dag när min sambo var ute och körde så tändes motarlampan (orange), men inga meddelanden?
vad betyder det?
av erbe
Det vet ingen före du läst felkoderna:
Känner du någon som har eller har felkodsläsare så vet du snart,beroende vart du bor kanske någon i närheten har...
Användarvisningsbild
av wissel
Min Motorlampa tändes igår, jag kopplade loss batteriet såväl plus som minus. Tittade noga noga under motorhuven och såg att den slangen som är av "metall" hade lossnat lite grand. Tryckte på den igen, satte efter 1 timme på plus o minus. = Allt OKEJ nu. Har inte läst av felkoderna det får bli nästa gång vid service då dom i alla fall skall läsas av, sparat 450 spänn just nu. Känns helt okej unde föutättning att den inte tänds igen förstås.
:-)-)
Användarvisningsbild
av wissel
Nej, bilen gick precis som vanligt. Jag har fått för mig att det "enda" som hände var att det blev lite höga avgasvärden......värt försöket tycker jag. :-O) :-)-)
Användarvisningsbild
av falcon
Hej
jag gjorde som dig wissel kopplade bort batteriet i ca 1,5 tim, sedan hade lampan slocknat.
MEN nu vill den inte varva över 4000 när jag varvar upp den, det är som en varvtals regulator är på det känns inte som normalt.
läge att lämna in den eler finns det ngt man kan kolla själv?
Användarvisningsbild
av wissel
Aj som satan.... nu skulle jag åka så fort det bara går för avläsning....motorn har gått i skyddsläge. ??:-/ :oops: Men nu kan du få experthjälp på detta forumet. Felkodsavläsning är nog nr:1 just nu. Men kompisarna runt om har säkert flera idéer än jag just nu. Hoppas det är något som är ekonomiskt "lätt" vad gäller att fixa till detta för dig. Håller alla tummar som du förstår. Hoppas du håller dina tummar också att min lampa har slocknat för ett bra tag framåt ?:-/
Dom slog sönder rutan i höger framdörr på min V70 i förrgår
kväll/natt....1123 pix att få rutan bytt. Inte kul det heller....det är alltid något som händer... :-(O) Så pengar blir det ju i alla fall aldrig över ändå. :shock:
8)
av jogjo
Så blev det på min V70 AWD 2000 efter att jag bytte LMM mätaren, bilen blev att gå mycket bättre, men hackar (tvekar) lite fortfarande. Tjuvrusningen vid start slutade dock och bilen har inte visat lampan igen.

Blev lite fundersam på detta med "skyddsläge" som näms och hur kan man nolla det läget.... Har OBD läsare och har gjort reset av felkoderna...
Användarvisningsbild
av falcon
nu verkar bilen gå som den brukar igen, dock så tycker jag att den tvekar en aning vid ca 4000 varv.
Kan det ha ngt med att den var utan ström och var tvungen att köras lite innan den blev "normal" ?
Användarvisningsbild
av falcon
lampan slocknade för att vara släckt ett tag men häromdagen så lyste den igen.
Så jag åkte och fick felkoderna avläst (ej Volvo) koden så ngt främre lamda felaktig intermitt fel eller ngt sådant.
kan lamdan ge fel kod om man kör på E85?

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]