Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80_140HK
Tjenare.

Har upptäckt nånting väldigt störande på "nybilen". Dörrsidorna runt om sitter som lösa i överkant...Överdelen (där bla. diskanten sitter) går att flexa fram och tillbaks typ 1cm. Väldigt störande. Knappast troligt att det ska vara såhär, eller? Brukar det vara något som går sönder bakom dörrsidorna, typ nå clips eller så?

En fråga till, hur fasiken får man lös grillen? Tänkte byta den då någon sågat sönder den nuvvarrande totalt och stoppat i två små extraljus där...

//
Hasse
av carpe_nemo
S80_140HK skrev:Tjenare.

Har upptäckt nånting väldigt störande på "nybilen". Dörrsidorna runt om sitter som lösa i överkant...Överdelen (där bla. diskanten sitter) går att flexa fram och tillbaks typ 1cm. Väldigt störande. Knappast troligt att det ska vara såhär, eller? Brukar det vara något som går sönder bakom dörrsidorna, typ nå clips eller så?

En fråga till, hur fasiken får man lös grillen? Tänkte byta den då någon sågat sönder den nuvvarrande totalt och stoppat i två små extraljus där...

//
Hasse
Haha du skojjar! du måste lägga upp en bild på hur grillen ser ut nu med extra ljusen;)
Användarvisningsbild
av Loner
Titta i tips & trix delen, där finns en tråd om hur man byter till facelift lyktor på en s60, grillen sitter på likande vis på s80 med.

/L
av S80_140HK
Ska kika där då.. :)

Förresten, passar en grill från nyare S80? Tänkte då på rutgrillen, den är ju lite snyggare än den vanliga ribbgrillen..
av Asse
Ha!
Känner igen bilen har tillhört min gamla granne. Grymm styling på högsta nivå!
av S80_140HK
Asse skrev:Ha!
Känner igen bilen har tillhört min gamla granne. Grymm styling på högsta nivå!
Haha, ofan! Världen är bra liten :lol: Grymm styling vettefan, hur kommer man på idén ens? :P

Hur har din granne skött om bilen då?
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag ställer mig också i ledet för att få veta om den nyare grillen passar till den äldre S80 modeller.
av Asse
Bilen har körts av en man i 60-års åldern som har jobbat som fordonsrep åt försvaret så den e nog servad och skött som den ska.
Dock är det nog gubbkörd, tror han ägde den i ca 3 år.....
av S80_140HK
Asse skrev:Bilen har körts av en man i 60-års åldern som har jobbat som fordonsrep åt försvaret så den e nog servad och skött som den ska.
Dock är det nog gubbkörd, tror han ägde den i ca 3 år.....
Det låter ju bra det iallafall... :)

Jag funderar dock fortfarande på om dörrsidorna verkligen ska vara lösa i överkant..Vill man så kan man nog slita loss hela översidan på valfri dörrsida utan problem, dem flexar så innihelvete. Råkade dra ena dörrsidan över låsknoppen här om dan dessutom...Brukar det gå sönder nå clips eller nått bakom dörrsidorna?
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 och […]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]

Motorn tappar kraft och dör.

De ska ja testa, tack för hjälpen! Funk[…]