Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av E 55 AMG
min farthållare fungerar på min volvo v70 n fungerar inte . lampan cruise tänds på panelen men sen går det inte att justera finns det någon säkring eller relä till farthållaren.
av micke70
Hej, Hade samma problem på min v70 -04. För mig var felet en kontakt som sitter på kopplingspedalen och mot främre väggen. Den är i plast och vit och ca. 10cm med en strömkabel till. En kompis kollade felkoder och fick fram att den gav för "hög signal" vilket betyder att farthållaren tror att kopplingen är intryckt. Köpte en ny, kostade 434kr. Bytte den direkt tog ca 1 min.sen funkade det :D.
Artikel: VO 9472979
Benämning: Lägesgivare.
Användarvisningsbild
av #27
E 55 AMG skrev:skall jag bytta bägge kanske för säkerhet skull,tack för hjälpen :D
Åk till någon som kan läsa av felkoder så att du inte byter något som inte är fel på.
Användarvisningsbild
av gundj
Lämna in bilen till Volvo sâ fixar dom det pâ kortare tid än det tar för dig att skriva pâ forumet.
av micke70
Ja, den på kopplingen, som jag bytte, Sitter dit knäppt på en "plastkula" (ser ut som en smörjnippel) på kopplingen och en på främre väggen. Behövdes inga verktyg, bara sprätta bort och sen ta bort kontakten som sitter på.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]