Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Så, nu har jag fått pris för service.

3582 kr de byter olja + filter,kupefilter.bränslefilter + att de kollar 29 kontrollpunkter enl seviceprotokoll
Ok pris?

Mont stänskydd fram 1465 kr Mont stänskydd bak 1230 kr summa för allt 6277 arbete och matr.

Vad tycker ni om priset?

Vad menas med matr. ?

/Kalle
Användarvisningsbild
av greeeken
Själva servicen är ok
Brukar ligga däromkring
Själv har jag slutat gå till volvo för att serva. Men priset verkar helt ok

Angående stänkskydden så njä gör det själv.
Användarvisningsbild
av K5054
För min V70 fick jag en prisuppgift på stänkskydd på ca 1500 för arbete och material fram och bak (de stavar nog inte så bra). :roll:
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
~Kalle~ skrev:Så, nu har jag fått pris för service.

3582 kr de byter olja + filter,kupefilter.bränslefilter + att de kollar 29 kontrollpunkter enl seviceprotokoll
Ok pris?

Mont stänskydd fram 1465 kr Mont stänskydd bak 1230 kr summa för allt 6277 arbete och matr.

Vad tycker ni om priset?

Vad menas med matr. ?

/Kalle
Tycker att priset på servicen låter ganska rimligt, men är stänkskydden verkligen så dyra?
Matr. är en förkortning av material
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Mr_Biddlesmooth skrev:
~Kalle~ skrev:Så, nu har jag fått pris för service.

Ok pris?

Vad tycker ni om priset?

Vad menas med matr. ?

/Kalle
Tycker att priset på servicen låter ganska rimligt, men är stänkskydden verkligen så dyra?
Matr. är en förkortning av material
Vet inte vad stänkskydden brukar kosta? Men priset är med stänkskydden och montering :arrow:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Vet inte vad stänkskydden brukar kosta? Men priset är med stänkskydden och montering :arrow:

/Kalle
Jag kan visserligen ha misstagit mig totalt, men när jag var inne på Sånebil och skulle beställa ett emblem så såg jag stänkskydd på en hylla och jag såg ingen prislapp på över 400kr, men som sagt jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Mr_Biddlesmooth skrev:

/Kalle
Jag kan visserligen ha misstagit mig totalt, men när jag var inne på Sånebil och skulle beställa ett emblem så såg jag stänkskydd på en hylla och jag såg ingen prislapp på över 400kr, men som sagt jag kan ha fel.
Jag har mailat en annan Volvo- Verkstad och hör vad de har för priser, får troligen svar på måndag

/Kalle
av Mad
Stänkskydd kostar mellan 500-600kr till alla 4 hjulen.
Jag köpte till min V70 i höstas på Volvo. (moterade själv)
Användarvisningsbild
av Larse
Jag servade min V70 -06 igår, 3000 mil kostnad 2621 sek. I detta ingick även montering av "Isoleringsgummin" i fjäderbenen, det skulle ta bort ljud från fjädrarna vid guppig väg. Dessutom gjorde meken en fyrhjulsinställning "när jag ändå skruvar med framvagnen" sa han. Servicen skulle kosta 2837 sek men lite rabatt ska du väl ha tyckte meken och jag höll givetvis med. Detta tycker jag är ett mycket bra pris för allt som gjordes eftersom han endast tog betalt för service och det egentligen inte ingick ens framhjulsinställning i "garantiuppdateringen" av fjäderbenen. Mycket nöjd med min mekaniker och min Volvoverkstad. Gjorde även en "mellanservice" för ca ett år sedan och den kostade 1343 sek där arbetskostnaden uppgick till 175 sek, då tycker inte jag att det lönar sig att skita ner sig själv.

// Larse
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Mad skrev:Stänkskydd kostar mellan 500-600kr till alla 4 hjulen.
Jag köpte till min V70 i höstas på Volvo. (moterade själv)
Jag har mailat en annan Volvo- Verkstad och hör vad de har för priser, får troligen svar på måndag

/Kalle
Ja det låter helt orimligt att de skulle ta över 2000kr för montering av 4 stänkskydd.
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]