Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Hejsan

Imorse när jag startade försvann cd-changer symbolet från radiodisplayen. Minsann om det inte var omöjligt att byta till cd-changer med "source"-knappen.

Jag har IPOD monterat som cd-changer, interface gjort av Volvo. När jag pluggar i IPOD'en får den både ström och visar "Volvo for life" i IPOD-displayen.

Kan det vara en sladd som har dragit ut sig ur radions interface på baksidan? Kan man ta ut radion på ett enkelt sätt och kolla?

Samma beteende hade jag då IPOD'en blev installerat första gång av Volvo - då hade de glömt att uppdatera radio-mjukvaren. Sedan dess har den dock fungerat som den skall - senast i går kväll - det borde altså inte vara mjukvara eller hur?...

Råd mottas med tack.
EjS
EjS skrev:Hejsan

Imorse när jag startade försvann cd-changer symbolet från radiodisplayen. Minsann om det inte var omöjligt att byta till cd-changer med "source"-knappen.

Jag har IPOD monterat som cd-changer, interface gjort av Volvo. När jag pluggar i IPOD'en får den både ström och visar "Volvo for life" i IPOD-displayen.

Kan det vara en sladd som har dragit ut sig ur radions interface på baksidan? Kan man ta ut radion på ett enkelt sätt och kolla?

Samma beteende hade jag då IPOD'en blev installerat första gång av Volvo - då hade de glömt att uppdatera radio-mjukvaren. Sedan dess har den dock fungerat som den skall - senast i går kväll - det borde altså inte vara mjukvara eller hur?...

Råd mottas med tack.
EjS

Hej, hoppas dittt bekymmer har löst sig nu!
undrar vilken årsmodell du har och vilken HU?
jag har själv en 00:a och vill ha in min ipod i bilen, men vad kostade det att låta volvo sätta in sina grejor, och vad satte de in för något?

som Shogun skrev. Dom där fälgarna ä[…]

3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]

På min 2,4D -2008 hade låsringen som h[…]