Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Staafen
Hej
Skulle starta min v-70 -02 igår,men nyckeln till tändningslåset gick bara att vrida till läge ett,provade även med den andra nyckeln,men det var lika dant.Den har endast gått 11000 mil,sä jag tycker att det vore konstigt om det skulle vara utslitet,har heller inte märkt nån tedens till det innan,finns det nån som har ett förslag vad van kan göra åt det.Har även jucjat fram å tillbaka med nyckeln,men nix,rör sig inte en millimere från läge ett???
av Marbas
Hade liknande problem på min förra mercedes, och där skulle man ABSOLUT INTE smörja, för det gjorde det bara värre (tändningslåsen är inte samma, jag vet, men ändå). Det hela slutade med att jag fick "bryta" bort hela tändningslåset (slipade bort en tjock stålkrans runt låset) för att kunna sätta dit ett nytt tändningslås.

Mitt råd är att ring till en Volvoverkstad innan du gör något. Rekommenderar dem att smörja upp låset så är det säkert ok.
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
Hade liknande problem på min förra mercedes, och där skulle man ABSOLUT INTE smörja,

en sak vilken års modell pratar vi om?
mercedes har ingen nyckel! elektronisk kodläsare på dem nyare modellerna
din är så pass ny tror det är något annat fel smörja låter tveksamt
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]