Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndreasGLT
Har precis köpt en D5a men redan efter 3e dagen har farthållaren börjat dryga sig. når jag kör och vill aktivera farthållaren ( så det lyser cruise ) går det ibland inte, utan jag måste vrida av tändningen innan jag kan aktivera den igen. I instruktionsboken står det att om man håller in en knapp i 1 min så måste man återställa den med att vrida av tändningen men jag håller ju inte in nån knapp. Nån som känner igen sig med problemet?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har hört talas om microbrytare på kopplingspedal eller bromspedal som glappar och då går inte fatrhållaren i... tror att du trycker på någon av pedalerna har jag för mig...
av TerSve
Jag har bytt brytaren som sitter på bromsservot. Den som sitter till till vänster på servot om du står framför bilen och har näsan mot föraren.
av Pelle
Läs av felkoder !!
En del felkoder som sätts stänger nämligen av farthållarfunktionen.
Har du intermittenta fel som sätter sådana felkoder så kommer farthållaren att funka ibland och ibland inte..
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]