Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kjplut
Hej

Har ett problem (kanske fler, men dom är inte bilrelaterade)
Jag har en XC70 -04 som rattknapparna helt plöstligt slutade fungera. Signalhornet fungerar som det skall.

Jag misstänker att det är en säkring som har gått, men vilken kan det vara. Jag är ärlig och säger som det är, jag vill inte stå ute i kylan och leta igenom alla säkringar.
När jag letar i manualen så står det inget om dom säkringarna och jag vet inte ett skvatt om alla förkortningar som står på vissa säkringar.

Jag hoppas att någon snäll människa har kunskapen att hjälpa mig.

Tack på förhand

//Christofer
av gurkburk
Hej på dej.Jag tror knappast att rattknapparna är separat säkrade.Sen är frågan om det gäller både audioknapparna och farthållare? :D
Användarvisningsbild
av kjplut
Ja det är både audio och farthållarknapparna som inte fungerar.
Jag tycker om det skulle vara en kabel som har gått av eller liknade så borde ju det ha glappat lite innan.

Knapparna fungerade fint, parkerade bilen i 10 minuter, startade och dom fungerade inte.

Och det finns innga fel meddelanden i displayen.
Användarvisningsbild
av elmuppo
kjplut skrev:Hej

Har ett problem (kanske fler, men dom är inte bilrelaterade)
Jag har en XC70 -04 som rattknapparna helt plöstligt slutade fungera. Signalhornet fungerar som det skall.

Jag misstänker att det är en säkring som har gått, men vilken kan det vara. Jag är ärlig och säger som det är, jag vill inte stå ute i kylan och leta igenom alla säkringar.
När jag letar i manualen så står det inget om dom säkringarna och jag vet inte ett skvatt om alla förkortningar som står på vissa säkringar.

Jag hoppas att någon snäll människa har kunskapen att hjälpa mig.

Tack på förhand

//Christofer
Tjena. Låter som att du tappat datorkommunikationen mellan ratt och bil.
Det finns inga säkringar för rattknapparna, utan de är kopplade till en styrenhet som heter SWM
som är "spakstället" alltså blinkers/torkarspakarna är kopplade till. Antar att De fungerar?
Om de fungerar, prova att koppla ur batteriet i 10minuter. Funkar det fortfarande inte så
får man läsa ut felkoder.

//elmuppo
Användarvisningsbild
av kjplut
Tackar och bockar

:-)-) Nu fungerar det Glockrent.

Jag bjuder på en Marabou Premium dark hazelnut som tack för hjälpen...
Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]

Bromsköld till v70xc -00

Nu finns bromssköldar att beställa fr&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]