Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volve
Nu är det lite av en kris. Bakdörrarna går ej att öppna, varken inifrån el utifrån. C-låset verkar fungera och dörrknopparna går upp och ned, men bakdörrarna förblir låsta.

Dessutom låstes dörrarna och låstes upp direkt av sig själv vid låsning med knappen på insidan av förardörren vid ett tillfälle.

Ngn som känner igen detta och vad gjordes åt det?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Det låter som microbrytaren i låset är trasig :???:

Men dörren borde ju gå att öppna! :shock:

Kolla knappen brevid STC/DSTC (ser ut som en bil med vågor från taket) tryck på den och kola så att den inte är ikopplad

/Kalle
av Volve
Tack för tipsen, tyvärr är det inget av dessa.

Pratade med Bilia idag, då jag även har problem med bromsljusen på sidorna också (de fungerar inte) misstänkte kundmottagaren att det kan vara bakre styrenheten. Han visste inte om det gick att åtgärda mjukvarumässigt el om man måste byta hela enheten. Då kunde det vara en kostnad på ca 10 000kr.

Kanske ngn här som vet mer? Jag har gällande Volvia maskinskadeförsäkring, omfattas styrenheter?
av Volve
Provade bortkoppling av batteri i 45 min, utan resultat.

Dock var jag inne på Bilia idag där de konstaterade att en mindre kompetent kollega till dem satt i fel relä när de skulle avhjälpa felet med mina ej fungerande bromsljus. Med rätt relä fungerar nu både bakdörrslåsning och bromsljus.
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]