Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av E 55 AMG
jag får inte tillräcklig värme tycker jag på mina fram stolar är det slingorna som är utslitna eller finns det någon relä
man måste byta ut ???? det är skinn stolar jag har. om det har någon betydelse till hjälpen tack. ?:-/
av DaXX
När jag hade bilen inlämnad sist så frågade mekanikern om jag tyckte det var tillräckligt varmt med stolsvärmen inkopplad... Tyckte det var i svagaste laget så han höjde värmen mjukvarumässigt genom att koppla upp den mot datorn. Gick på några sek... Svaret är alltså att det är möjligt att reglera värmen genom mjukvara...
av Psyko
DaXX skrev:När jag hade bilen inlämnad sist så frågade mekanikern om jag tyckte det var tillräckligt varmt med stolsvärmen inkopplad... Tyckte det var i svagaste laget så han höjde värmen mjukvarumässigt genom att koppla upp den mot datorn. Gick på några sek... Svaret är alltså att det är möjligt att reglera värmen genom mjukvara...

Det är ingen mjukvara för att justera upp värmen, man kan ändra parametrarna för värmen via Vida.
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
VÄRMA SÄTENA VIA VIDA????? JAG VÄRMER VIA ETT KNAPP TRYCK.men på frågan om dem blir tillräkligt varma svar nej!!! så jag upprepar. är det slingerna som är kassa ????? eller finns det någon knepp att justera upp värmen på något sätt ( via mjukavara tex )
Användarvisningsbild
av ER
E 55 AMG skrev:VÄRMA SÄTENA VIA VIDA????? JAG VÄRMER VIA ETT KNAPP TRYCK.men på frågan om dem blir tillräkligt varma svar nej!!! så jag upprepar. är det slingerna som är kassa ????? eller finns det någon knepp att justera upp värmen på något sätt ( via mjukavara tex )
Ja, via Vida kan dom ändra så det blir varmare innan det tar stopp om nu du inte redan har det varma läget inställt. Men detta har redan skrivits 2ggr.
Användarvisningsbild
av greeeken
KAla det va man vill men i slutändan är det ju programvara.

Det finns 2 olika lägen när det gäller värme.
Antagligen så är värmen i stolen satt i första läget det lite mindre varma.

Sen finns det en ett läge som gör solen mkt varmare.
Åk in till volvo så fixar dom det.
DET HAR INGET MED SLITNA ledningar att göra.
Hade dom varit det hade dom lagt av!!
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]