Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

min centrallås strular på förarsidan av ca 15 stägningar så öppnar den igen av sig själv.ny motor med artikel nr 30699746 kostar 1591 kr hoss bilia. beg på bildelsbasen kostar den 750kr men vågar man köpa en beg? att tänka på monterings kostnad om den beg inte skulle funka.eller har någon ide var man kan köpa en biligare ny än bilia
ddm fel vad är det???? bara kasta nytt!! vad menar du inte lönt med beg?? när man köper det e det komplett med clås motor och lås kista.kan dom andra låsen göra likadant som detta nångong i framtiden???? men efter 15 skunder så låser si dörren ända altså den ser öppen ut men när man testar e den låst
Det har varit mycket trassel med dörrlåsmodulerna, det brukar vara en mikrobrytare som är kass...
Man kan inte på något enkelt sätt laga den utan måste byta hela modulen, jag skulle inte våga chansa på en begagnad då den kan vara lika kass den...

/Thomas
greeeken tjäna :wink: ja en 01a e det är det bara 01 orna som har problem.är det hela
dörr kistan man bytar ??? jag har en beg vågar man sätta ditt den ??? min strular efter ca 10 öpningar ock stägningar så helt plötsligt så stägs inte förar dören men omjag öppnar bilen igen ok stänger så funkar det.omjag inte gör något ok känner på dörr hantaget efter ca 15 sek så är dörren stägn men plopen visar att dörren är öppen
E 55 AMG skrev:greeeken tjäna :wink: ja en 01a e det är det bara 01 orna som har problem.är det hela
dörr kistan man bytar ??? jag har en beg vågar man sätta ditt den ??? min strular efter ca 10 öpningar ock stägningar så helt plötsligt så stägs inte förar dören men omjag öppnar bilen igen ok stänger så funkar det.omjag inte gör något ok känner på dörr hantaget efter ca 15 sek så är dörren stägn men plopen visar att dörren är öppen

Japp om ploppen är upp o dörren är stängd är det dörrmodulen som ska bytas ut.
För att vara ärlig vet ja inte vad exakt som bytts ut.
När jag fick min utbytt stog det dörrmodul på kvittot.
Tror inte det är låskistan utan själva (datorn) som byts ut som är till dörren.
Om du kan byta själv så testa me låset , men de ingen garanti att det funkar, tror inte de kommer göra det.
Nån mer kvalificerad kan säkert svara.
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]