- sön 16 mar 2008, 13:26
Hellu.
Bilen har gått 24000 vackra mil.
Jag har bytt tänstift, luftfilter, olja+filter nyss.
Fick i dag ett felmeddelande efter det att jag drog på med bilen. "Emissioner-service erfordras".
Märkte att turbon inte fungerade som den skulle....
Har hällt i en flaska Ki- akut.
Symtom:
Bilen går inte riktigt rent vid gaspådrag.
Vid rödljus när jag trycker ned koplingen vill varvtalet dippa ned till 400 varv och sedan lägga sig på ca 750-800varvs tomgång.
Verkar oren vid gaspådrag.
Vid fullt gaspådrag slår turbon i från mellan 2500-3000 varv.
Vid mjukare gaspådrag fungerar turbon hyfsat....
Jag har fått ett tips om att göra en rengörning av vevhusventilationen, samt en rengörning av gasspjällshuset, är det lätt att göra själv? är hyfsat mekkunning...
Eller skall man lämna in bilen för felkodsavläsning?
Någon som kan ge mig tydliga råd, instruktioner mm, om vad jag kan börja med själv för att säkerställa en del saker. Obs jag saknar elektronisk utrustning för tillfället.
Oerhört tacksam för all hjälp.....
//G. :D
Bilen har gått 24000 vackra mil.
Jag har bytt tänstift, luftfilter, olja+filter nyss.
Fick i dag ett felmeddelande efter det att jag drog på med bilen. "Emissioner-service erfordras".
Märkte att turbon inte fungerade som den skulle....
Har hällt i en flaska Ki- akut.
Symtom:
Bilen går inte riktigt rent vid gaspådrag.
Vid rödljus när jag trycker ned koplingen vill varvtalet dippa ned till 400 varv och sedan lägga sig på ca 750-800varvs tomgång.
Verkar oren vid gaspådrag.
Vid fullt gaspådrag slår turbon i från mellan 2500-3000 varv.
Vid mjukare gaspådrag fungerar turbon hyfsat....
Jag har fått ett tips om att göra en rengörning av vevhusventilationen, samt en rengörning av gasspjällshuset, är det lätt att göra själv? är hyfsat mekkunning...
Eller skall man lämna in bilen för felkodsavläsning?
Någon som kan ge mig tydliga råd, instruktioner mm, om vad jag kan börja med själv för att säkerställa en del saker. Obs jag saknar elektronisk utrustning för tillfället.
Oerhört tacksam för all hjälp.....
//G. :D