Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av -94 9000 2,3T cse
#179281
Vad tror ni om denna:
http://www.blocket.se/vi/15010841.htm?ca=3_s

Förutom det som finns i texten så kan jag nämna följande som jag noterade:

Trasigt dimljus, vänster fram (hål i glaset)
Skavank på utsidan handskfacket (typ skida som gjort 5-6 små hack under transport)
Två små lackskador på bakre stötfångare. 0,5x 3cm långt
Beige-färgad inredning, ljust o behagligt
Stereon var märkt HU-601 (kan det stämma el minns jag tokigt)
Tygklädsel
Inget antispinn
Inget anti-sladd
En ägare + två bilfirmor
Ingen slammer eller klonk över ojämnheter
Ett litet singlande ljud i motorn när den var kall men tyst efter nån minut
Skön att köra, jämna bromsar lättväxlad låda, koppling kändes fräsch.
Bilen var hel, ren o välvårdad
Hade ej möjlighet att pröva landvägsomkörningsprestanda
All elektronik funkar

Vad tror ni om priset?
Vad tror ni om effekten? Blir jag tokig pga för trött bil? Hur funkar 140 hk att dra husvagn?
Övriga synpunkter?

Mvh
Användarvisningsbild
av wissel
#179298
Hejsan, priset verkar väl OK tycker vart fall jag, du får en hiskelig massa bil för dom pengarna. Jag hade tidigare en 140 hk och har Husvagn på 1370 kg, funkar alldeles utmärkt, jag hade dessutom automatlåda :shock: Hoppas att sommarhjulen finns med och att du har LM fälgar o bra sommardäck :) Be dom gärna att läsa av eventuella felkoder innan köp. Missljudet i motorn kan ju vara något typ B4 locket eller nå´t :?: :?: Men där finns det gott om folk här på forumet som är ruskigt duktiga på tt analysera. :-)-)
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
#179322
har en 140 hk :( s80 finns det gott om ta det lungt du hittar säkert en bättre 2,4 t för det priset :lol:
Användarvisningsbild
av Guligan
#179343
Fin bil, pruta nån tusing på trasiga dimljuset och de andra smågrejorna så är det nog en bra deal!
av Rickard Lundell
#179409
jag skulle nog satsa på en 2,4t om jag drog mycket o tungt, nu har jag en 2,4t och drar sällan mer än vanligt släp iofs men en bättre motor att dra med har jag nog inte provat än 2,4t o jag har haft en del olika bilar. för övrigt en mycket trevlig bil (min är en -01 som precis gått 14000)
av -94 9000 2,3T cse
#179493
Ok... Jag har den S80:n kvar i bakfickan... Jag skulle vilja ha minst 1/2-läder o lite antispinn/sladd.
Är det nån märkbar skillnad på 140 resp 170 hk OCH mellan 170 o 200 (är väl 2,4T?) i effekt o bränsleförbrukning?
Jag kommer inte att dra mycket: ett par veckor på sommaren i princip.

En annan fråga: rost på S80 som går i saltlake, hur ser dom ut under efter några år? Törs jag kolla på saltkörda S80:s? Jag har ju tänkt ha den i många år.

Mvh
av ltcolbc
#179506
Verkar dyrt för en outrustad S80!!! Leta lite till o du finner snart en T6 till samma peng i stort sett dom är fullutr, RTI o värmare skinn anti sp o sladd helskinn dom flesta En 00 med 14000 mil 90-100kkr! har en sån kanon med 272 hkr.Rostar inte o går att köra billigt och dyrt om du vill Lvg 0.87/mil!!! Kolla bara så den inte gått chippad! hot mot automatlådan !! Lycka till Lennart
av -94 9000 2,3T cse
#179513
ltcolbc skrev:Verkar dyrt för en outrustad S80!!!
Lite sån känsla fick jag med.

T6 å andra sidan inget jag ens kommer tänka en sekund på som alternativ. Jag har lekt av mig med min Saab 2,3 fulltryckare. Därför räcker det med max en 2,4T eller 2,5T (jag har inte hundra koll) men helst en 170hk.

Mvh
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#181110
-94 9000 2,3T cse skrev:
ltcolbc skrev:Verkar dyrt för en outrustad S80!!!
Lite sån känsla fick jag med.

T6 å andra sidan inget jag ens kommer tänka en sekund på som alternativ. Jag har lekt av mig med min Saab 2,3 fulltryckare. Därför räcker det med max en 2,4T eller 2,5T (jag har inte hundra koll) men helst en 170hk.

Mvh
Synd, här finns en T6 för 38000!!!!! fast växellådan slutar fungera efter ett tag...
http://www.blocket.se/vi/15583800.htm?ca=1_3_s

Eller en mycket fin S80 med helläder 50000 och fin inredning

http://www.blocket.se/vi/15573314.htm?ca=1_3_s

/Kalle
Användarvisningsbild
av black
#181309
det finns de som tycker att en 140 hästare känns i vissa situationer piggare mot en 170 hästare pga att den mindre motor uppnår vridmomentet på lägre varv än 170 hästare ..
140hk 220nm vid 3750 varv
170hk 230nm vid 4500 varv

men skilnaden mellan 170 och 200hk är betydligt större
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]