Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja som ämnesraden lyder så har jag problem med att det inte är nåt ljud i handsfreeläget, varken ur högtalaren eller genom micken. Dock är det ljud om jag använder sekretessluren.. Vad kan vara fel? Nån som haft samma problem som mig och har förslag på lösning?

Jag har provat att montera ur PHN enheten och låtit den ligga i hopp om att den skulle "tappa minnet" och fungera igen, men det är samma fel när jag sätter i den igen. Ljud i sekretessluren, men inte i handsfreeläge.

Finns inte heller nån säkring på enheten, det har jag konstaterat genom att demontera den i molekyler och sätta ihop den igen. Felet uppstod helt plötsligt utan förvarning.

Jag har haft in den på Volvo och fått telefonmjukvaran uppdaterad utan resultat.

Tacksam för tips!

Mvh
Henrik

Volvo V70n 2,5T (2004)
Det sitter en magnetkännare där du "lägger på" sekretessluren. Om inte sekretessluren sätts tillbaka korrekt eller om magnetkännaren är trasig så tror telefonen att sekretessluren är lyft, och således är handsfree delen avstängd. Kolla upp denna är mitt tips.
Hade samma på min telefon (S60-04). Hade lyckats att ta sönder den "flärp" som håller sekretessluren i armstödet. Är lätt att ta sönder vid felaktigt handhavande, typ att inte sätt tillbaka luren riktigt och sedan stänga locket. Underdelen till armstödet finns att köpa hos volvo. Kostar en mindre förmögenhet (högt kilopris).
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]