Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Aloha,

Funderar på att sänka det hästkraftsstinna monstret till sommaren, lär väl bli HR's sänkfjädrar eller om TME har egna. Men jag tycker den börjar bli lite mjuk i bak(ingen nivåreglering mao) så jag tänkte byta stötdämpare samtidigt, är det vanliga Volvo original som gäller eller har Volvo några andra stötdämpare för sänkta bilar? Till V40:n jag hade så fanns det några så kallade sportstötdämpare hos Volvo som funkade kanon ihop med TME's sänkningsfjädrar.

Sen så har jag för mig att jag sett något om att 140:n antingen har en klenare eller ingen krängningshämmare i bak, vad är det som gäller och har någon artikelnummer på "turbons" krängningshämmare?

Funderar även på att uppgradera bromsarna till turbons bromsar, antar att det är en dyr historia. Nån som vet hur mycket man behöver byta? Kanske är samma ok om man har tur men bromsbyte är inget som är spikat men är det någorlunda vettiga pengar så... ?:-/
Användarvisningsbild
av camaro69
Om du ändå kostar på dyra pengar. Varför inte byta bil?

Du får ju inte igen pengarna, förutom att du får en något trevligare och mer körglad bil. :wink:
Användarvisningsbild
av Bosa
camaro69 skrev:Om du ändå kostar på dyra pengar. Varför inte byta bil?

Du får ju inte igen pengarna, förutom att du får en något trevligare och mer körglad bil. :wink:
Som sagt, bromsbyte lär det väl inte bli men att byta bil för att jag ska byta stötdämpare och fjädrar lär inte hända. Snacka om dyrt bilägande i längden. :mrgreen:
Jag är helt enkelt ute efter lite trevligare väghållning utan att det för den delen ska behöva bli banracingskeppauppnjurarnaihalsen-stuk. Därav Volvodämpare t ex. :)

Hade en 740 en gång i tiden som det satt en klenare krängningshämmare på som helt klart blev bättre av en grövre, lär ju inte vara några grova pengar på en krängningshämmare. :)

Ingen som vet hur det ligger till med krängningshämmare på 140 hk?
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]