Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubrik lyder,

Hur byter jag till flatblade som kom 06 tror jag på XC90.
Volvo själva säger att det är OMÖJLIGT att byta från vanliga torkarblad till flatblade.
Obs jag har en 2004:a med "vanliga" torkarblad
Stämmer verkligen detta?

//LOTEZ
Du kan få byta till mina flatblade ....... är ju fan vulgärdyra att byta blad på, över 500 spänn.

På mina gamla köpte jag bara själva gummilisten och pilladei hållaren, kostade knappt något.
Loner skrev:Omöjligt, vad är då ändrat??

På 60/70/80 byter man bara armar och naturligtvis blade.

/L
dumt formulerat utav mig Loner.

jag är alltså ute efter att kunna byta till flatblades utan att byta armarna. Har jobbat på OKQ8 3 år innan och många kunder kunde köpa helt "fel" blad men att man då bytte "adaptern -fästet".

Men jag förstår, för att få flatblades måste man byta armar.

Tack för svaren! // LOTEZ
Marbas skrev:Biltema säljer flatblade som passar de "gamla" hållarna, dvs du behöver inte byta armarna. Dck blir det ju biltema blad, men de funkar faktiskt kanonbra.
mina hadde jag i ca 3 månader ........... sen hamna de i sop-påsen.... tyckte de var värdelösa
Köpte Valeo flattisar på OK, som faktiskt fungerar kanonbra förutom att dom separerar, verkar inte tåla att bli infrysta eller nåt. Tur att jag bara betalade småpengar för som. Skulle bara ha köpt ett dussin eller så.
Marbas skrev:Biltema säljer flatblade som passar de "gamla" hållarna, dvs du behöver inte byta armarna. Dck blir det ju biltema blad, men de funkar faktiskt kanonbra.
Kanon!

Ska inhandlas i helgen. Åk med info o utvärdering

// Lotez
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]