Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr 76
Tjena!!!

Har en V70N -01 där jag nu har köpt Biltemas flatblade (de till årsmodellerna 00-04) och tänkte testa dessa. Man vill ju se om det blir ris eller ros, då man har hört både ock angående dessa.

Är dock lite osäker på storleken på torkaren som skall sitta på passagerarsidan. Jag köpte 22" (enligt Biltemas spec.) men är osäker på om det skall vara 21" eller 22".

Har läst om detta tidigare på en Volvo-sida (TPC, jag rullar, SVXC m.m), men hittar inte längre tråden hur mycket jag än söker.

Vad har ni köpt för storlek (gäller Biltemas flatblade) eller har ni hittat tråden som berör detta?

Så här ser flatbladen ut som det gäller:
Bild

Jag vill ju inte öppna förpackningen för att sedan gå ut och mäta och se att det var fel. Jag tror inte man får byta en uppbruten förpackning. Man kan inte heller mäta torkarna genom förpackningen.

Tacksam för svar!!!

// Mr 76
av el Toro
Tja.
Jag använder efter rekommendation på forumet 21" på passagerarsidan till min S60 -02. Passar perfekt.
Det ser ut som att en storlek större skulle bli alltför stor, men jag vet inte med säkerhet eftersom jag aldrig testat....
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag köpte vanliga biltema torkare och på passagerarsidan så tar det i lite lite grann någon millimeter, och jag kollade i katalogen så att det skulle bli rätt, 535mm = 21,6 tum. Så 21 tum borde vara perfekt! :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av Mr 76
el Toro skrev:Tja.
Jag använder efter rekommendation på forumet 21" på passagerarsidan till min S60 -02. Passar perfekt.
Det ser ut som att en storlek större skulle bli alltför stor, men jag vet inte med säkerhet eftersom jag aldrig testat....

Har S60 och V70N lika stor framruta?
Isåfall har jag förlitat mig förmycket på Biltemas specifikation och köpt fel storlek :( dvs 22"

// Mr 76
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag har köpt 21" till passagerarsidan de båda gångerna jag har köpt flatblade på biltema. Iofs. till en S80-00 men det är nog inte någon större skillnad.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja storleken är samma S60/V70..

Jag sa fel i mitt föregående inlägg pga biltema kallar V70N för V70 II , det jag skrev gäller V70 97-00

/Kalle
av el Toro
min upplevelse av biltema är att det inte på något sätt sitter fast om man behöver byta en vara, förutsatt att man inte använt den så klart...
Användarvisningsbild
av greeeken
Har köpt torkare från biltema 2 ggr nu.
Har alltid använt mig av deras specifikationer.
Fungerar utmärkt

Kan kolal lite senare har ett par oöppnat i bilen
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]