Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
vågar man köpa dessa för dom är ju jädrigt billiga men frågan är kvalite orkar inte ha några skivor som blir skeva vid första inbomsningen 8)
någon som har provat?
bilen är en v70 d5 05a aut
jag har bara "bra" erfarenheter v biltemas skivor . det är klart .... du ska nog ha dem för vanlig "standardkörning .... piska bana med massa hårda inbromsningar kanske de inte pallar??? blev själv rätt sugen faktiskt !!!!
Biltemas standardskivor har varit OK för mig tidigare, däremot är jag allmänt skeptisk till hålborrade skivor...
Är det det minsta dåligt material så spricker dom lätt, och tyvärr så misstänker jag att det inte är tillräckligt bra material i dessa.

/Thomas
joppe d5 skrev:Hej..Vågar man köpa biltemas skivor och klossar å handbroms backar?måste byta runt om på min v70 d5 my04
Såg att det finns 286 eller 305.hur vet jag vad det är på min bil??
en d5a har 286 om den inte är en awd men du kan göra som jag byt ok hållaren till en från en turbo o vipps kan du montera 305mm skivor klossarna är dom samma
hollan skrev:vågar man köpa dessa för dom är ju jädrigt billiga men frågan är kvalite orkar inte ha några skivor som blir skeva vid första inbomsningen 8)
någon som har provat?
bilen är en v70 d5 05a aut
Nyfiken .... varför behöver du slitsade och borrade skivor på en D5 automat? Slitsade/borrade skivor bromsar alltid sämre än släta skivor i alla lägen, p.g.a mindre anläggingsyta/mindre värmeupptagande massa... utom då du pressar bilen så hårt att beläggen börjar avge gaser som behöver evakueras genom hål/slits
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]