Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tobako85
Hej på er.

Vad uppdateras vid en total CAN-uppdatering på en S60 T5-02:a.
Är det automatlådan, styrsystem, gassystem, turbon etc. Någon som vet mer exakt?

Fick en prisuppgift på dryga 660:- för en hel CAN-uppdatering.
av Psyko
tobako85 skrev:Hej på er.

Vad uppdateras vid en total CAN-uppdatering på en S60 T5-02:a.
Är det automatlådan, styrsystem, gassystem, turbon etc. Någon som vet mer exakt?

Fick en prisuppgift på dryga 660:- för en hel CAN-uppdatering.

Alla styrenheter på can-nätet uppgraderas om dom inte redan är uppgraderade eller
har senaste programvaran.
Användarvisningsbild
av wissel
Priset verkar okej tycker jag, jag betalade 861:- vid senaste uppgraderingen. Tyckte mig få en y bil, Larmet, Dörrhissarna, Walk me Home osv allt gick igång som om det vore nytt, Automatlådan blev mjuk o go som en barnkind.....för mig var det värt varenda krona..... :D
Användarvisningsbild
av wissel
yepp, Segeltorp hoppade emellan utan Bokning o gjorde jobbet.tar en 30 minuter sammanlagt fån in o ut ur verkstaden. Dom kan om dom vill... :P
av stef1957
Har funderat pa en CAN uppgradering men har en liten fraga. Nar detta gors raderas alla felkoder samtidigt?
Basta pris jag hittat nara mig har i England pa en CAN uppgradering ar £70=runt 1000kr, ratt saftigt & dom vill ha £49 st for att nollstalla automatladan (just skoljt den) samt for att stanga av lyset som gar pa automatiskt med tandningen & som inte behovs har.

stef
Användarvisningsbild
av wissel
Till Tobako85 o Stef1657.
vet inte svaret på frågorna men det finns gott om riktigt kompetent folk här på Forum. Lämnar över till dessa :D
av to_ka
Can är uppdelat i två delar, finns dels ett högastighets can som involverar motorns styrenheter. ECM TCM BCM mm. Sen finns låghastighets nätet inne i bilen som involverar styrenheterna som inte kräver lika "exakt" information. En jävla massa styrenheter, och ännu fler slavmoduler till dessa via "lin" nätet.
av Hacke
Jag frågade billia om de, när dem kopplar upp sig så får dem info direkt om de finns program uppgradering till bilen o de laddas ner då automatiskt. Men de kostar o få felkoderna uppkollad o nollad. För mig 300:- senast. Dem hitta inget men de e bra o kolla, jag ville kolla om grövre framröret hade satt nån felkod.

http://www.garaget.org/?car=19635
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]