Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
stefang skrev:Går det att uppgradera kartorna i RTI (XC90 -07)? Isf hur/pris?
japp du köper en kart skiva på volvo
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På en MY07 med hårddisk köper man nya kartor på DVD, finns hos din återförsäljare. Sedan laddar man över informationen till hårddisken medan man kör. Vad har du för version på skivorna nu? Står på fodralet...
av stefang
XC90_Executive skrev:På en MY07 med hårddisk köper man nya kartor på DVD, finns hos din återförsäljare. Sedan laddar man över informationen till hårddisken medan man kör. Vad har du för version på skivorna nu? Står på fodralet...
AEU_06_2005021 står det i Inställningar -> Om -> Kartversion
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
stefang skrev:
XC90_Executive skrev:På en MY07 med hårddisk köper man nya kartor på DVD, finns hos din återförsäljare. Sedan laddar man över informationen till hårddisken medan man kör. Vad har du för version på skivorna nu? Står på fodralet...
AEU_06_2005021 står det i Inställningar -> Om -> Kartversion
Ska kika imorgon vad det står i min!
av 1Biohazard
Hej!

Jag är ny här, men har en gammal version av min RTI karta. Finns det något annat sätt att uppgradera (t.ex. service) eller via internet som man gör med andra GPS:er?
Användarvisningsbild
av greeeken
1Biohazard skrev:Hej!

Jag är ny här, men har en gammal version av min RTI karta. Finns det något annat sätt att uppgradera (t.ex. service) eller via internet som man gör med andra GPS:er?

Köpa nya skivor/dvd hos volvo
Eller så har du det olagliga alternativet oxå, klart billigare men kanske inte så lätt att hitta
av 1Biohazard
greeeken skrev:

Eller så har du det olagliga alternativet oxå, klart billigare men kanske inte så lätt att hitta

Jag överväger det också... Konstigt att man först måste betala en massa pengar för en bil med RTI, bara för att sedan bli skinnad på ytterligare 2 tusenlappar X 2/år (per utgivnig) bara för att kunna använda den senaste kartan!!!
Märkligt sätt att göra pengar på tycker jag - värdelös service från volvo! Man blir bara förbannad...
av Psyko
1Biohazard skrev:
greeeken skrev:

Jag överväger det också... Konstigt att man först måste betala en massa pengar för en bil med RTI, bara för att sedan bli skinnad på ytterligare 2 tusenlappar X 2/år (per utgivnig) bara för att kunna använda den senaste kartan!!!
Märkligt sätt att göra pengar på tycker jag - värdelös service från volvo! Man blir bara förbannad...
Spelar ju ingen roll vilken Navigator du har, kostar ju alltid pengar om du vill uppgradera, oavsett om den
är lös eller intergrerad :roll:
av matzen10
Är det samma hutlösa priser från andra biltilverkare typ BMW, Mercedes, osv...?

Kan tillägga att jag köpte min senaste uppdatering här på Volvoforum för 1000:-. Den var då bara 6 månader efter utgivning och obruten förpackning. Det räcker gott åt mig för så ofta tillkommer inte nya vägavsnitt.
Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]

Bytt vattenpump? - då har ju kamremmen varit[…]