Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joppe d5
Hej tänkte montera dragkrok (fast) på min v70 d5 04.
Har några frågor.Fungerar elkontakten när man anslutit kabeln eller måste man sätta i säkring eller något mer??
kan man åka och besiktiga utan bakkofångaren?vill rost skydda efterråt men det vill nog inte sbp.Tänkte köpa drag på skroten.ska man ha nya bult?
Är automat låda ska det vara någon kraftigare kylare när man har drag?
Användarvisningsbild
av #27
Elkontakten är bara att montera så funkar den.

Du kommer åt att rostskydda med stötfångaren på.
Användarvisningsbild
av ragge1
det är bara plug n play :lol:
av Mad
Du måste skaffa nya bult, eftersom man drar de såpas hårt att skruven sträcks ut något.
Inga problem att rostskydda efteråt med stötfångaren på plats.
Glöm ej att du ska ha med en monteringsanvisning när du besiktigar draget.
av Mad
Inte en aning.
av Torparn
Monterade själv en dragkrok på min V70 för ett halvår sedan. Gick mycket enkelt och lätt.
Köpte den på Biltema, kostade ca. 1600kr, du får säkert betala mer för en original på skroten.
Men tänk på att det krävs en speciell kabelsats, som ansluts på en kontakt i bagagen, man kan inte göra som förr,
och "sno" el från kablarna till bakljusen.
Följer möjligen med ifall du handlar på skroten. Den kostade någonstans mellan 300-500 kronor hos Volvo annars,
minns inte riktigt.
Och som sagt, glöm inte att du måste ha med en monteringsanvisning!
Lycka till!
av joppe d5
Får ge 1000kr för ett på skroten med el vill inte klippa och klistra.bara koppla in å köra
av olson
1 xrta oljekyl till lådan är inte fel :D
Användarvisningsbild
av hollan
jag har monterat runt 5 begagnade drag på v70n och där har aldrig varit problem vid regbes med dom begagnade bultarna så himmla hårt spänner man dom inte mellan 80-120nm om jag minns rätt och tex hjulbultarna spänner du 140nm och dom bytar du inte var sesong :lol:
här e mont anvisning till org drag
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... 767fa6b42a

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]