Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5 PAz
Finns det någon som vet om det finns några höjningskit till nya V70 ?

Skulle vilja öka markfrigången på min D5 -04.

/Per
av Teemu
hissa upp den på pallbockar... :-)))))
av S.t.r.a.n.D
Du är då en av dom få som vill höja bilen. Ganska ovanligt. Men det är rätt att gå emot strömmen, varför göra som alla andra och sänka. :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Borde ganske gå att montera lite delar från XC och på så vis få upp markfrigången?
Användarvisningsbild
av kez_style
Teemu skrev:hissa upp den på pallbockar... :-)))))
LOL där satt den :lol:
Användarvisningsbild
av Whisky
Grattulerar till en klok inställning, D5 PAz! För mig är säknkning av bilar ett otyg som jag aldrig ens skulle överväga klockan tre på natten efter en halvpava whisky!
"Varför då?", kanske någon stylingfantom undrar... Jo, därför att jag har fritidsintressen som innebär att jag ibland måste ta mig fram på sämre skogsbilvägar med sten och hjulspår eller med 15 cm snö på.
Min awd är ok, men skulle inte ens få vara en cm lägre!

Loner kom med en smart infallsvinkel... Kanske fjäderbenen från XC är längre, men ändå passar... Någon som vet?
Senast redigerad av 1 Whisky, redigerad totalt 0 gånger.
av Arne
Varför? Ska Storsjön svämma över. :D
Användarvisningsbild
av henka35
Helt rätt!

Man skulle ha haft en XC istället för den vanliga V70 2.4:an
Speciellt idag då det har kommit 15 cm snö.....

Ang. att höja bilen. Jag tror det finns andra fjädrar att köpa. Kolla med typ Mekonomen eller någon likande firma. Jag vet en som har höjt en gammal MB C180 i alla fall. Med hjälp av hårdare fjärdrar.

/Henrik
av S.t.r.a.n.D
Plogar dom inte era vägar???
Användarvisningsbild
av Mysko
VolvoForLife skrev:Plogar dom inte era vägar???
Ne fan vet. Min bror körde lastbil förut från funäsdalen till östersund på morgonen (natten) då brukade VV ringa till honom för att kolla om det behövde plogas.......

Men att ha 15 cm snö på vägen är inte ovanligt. Jag älskar förvisso att köra i det. Allt är så tyst å ljust.

Men det händer ju oftast när det kräksnöar att det blir 15 cm på vägen. Å då hinner dom ju inte med.
B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt, du ser ut att ha bra skick på bilen[…]