Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av egnater
Hej!

Mitt första inlägg här och har lite funderingar on S60.
Är på gång att köpa ny bil för runt 100-200K och testade en S60 i helgen som jag fastnade för.
Motorn 2,4T och körställning,allt kändes helt rätt.
Men grejen är att jag kör ca 15mil dålig grusväg/veckan och är lite orolig för hur den ska klara det,framvagn,stötdämpare osv.

Nån som har erfarenhet ang S60 och lite körning på dåliga vägar...kommer jag bli utfattig pga reparationer?

tacksam för svar!
av ante240
Fluffen skrev:Satsa på en xc70 istället om du nu åker mycket grusvägar.
Inte mycket hållbara dom heller. princip samma framvagn, klart en S60 klarar grusväg men det beror mycket på skicket också på vägen.
av Lövet
Volvo är dessvärre inte kända för sina stabila och stryktåliga framvagnar direkt. Kan vara värt att titta på något annat märke
av ante240
Har en granne som tröttnade på att sin v70 jämt var glapp i framvagn. han köpte sig en cheva trailblazer 03a, sa sen till mig köp rätt bil precis när jag köpte mig en 850,

gick ett år så hade han uppglappade leder i framvagnen, så det fick han äta upp. jag tycker att det inte finns nån direkt stryktålig bil.
av cgo
alla bilar slits efter sämre vägar ska du köpa någon bil som håller för dåliga gamla grusvägar så kolla på en gammal 240 740 eller annan järnpansarvagn typ.. dagens bilar slits mycket efter grusvägar. tycker du ska fundera på en awd. om du nu kör vinterväglag efter grusvägar med... awd e grymt skön köra med på vintern.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ett stalltips är att välja 15 tummare med ballongdäck och inte pumpa stenhårt. Det avlastar leder enormt mycket.
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]