Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gillis
Hur hittar jag enklast info om hur jag tar loss dörrklädseln/insidan av förardörren på en V70 2005? Ska ge mig på att ta loss låset som inte funkar med nyckel.
Finns någon länk? Visar Haynes bok för V70 00-04 detta på ett bra sätt? Lika från och med faceliftet 05? Nån som kan scanna några sidor och maila?
av Gillis
Tack, alldeles utmärkt anvisning för att få bort panelen. Upptäckte sedan naturligtvis nästa problem, hur kommer man åt låskistan? Jag trodde man kunde nå den från insidan av dörren på något sätt men det ser inte ut så. På dörrens kortsida sitter två nitar mitt för låskistan och dess montagemodul, undrar om dessa måste borras bort? Någon låsmeck som vet om man angriper låset, utifrån eller inifrån?
Användarvisningsbild
av Funk
Hmm, jag kommer inte ihåg om man behövde borra ut några nitar, det var väldigt länge sedan jag bytte på den sidan... men jag vet att du bör ta ut rutan för att få loss och tillbaka skyddskåpan av plast...
Och det är trångt som dj***en i alla fall
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]