Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjohansson
Hejsan.
En liten undran från en XC90 ägare.
Har försökt sälja min XC90, 2004 nu i ca 2 månader (pga att jag ska flytta och inte behöver en sådan stor bil längre).
Det är inget fel på bilen eller priset.
Men de enda som har hört av sig är oseriösa skojare. Är det ingen som vill köpa en XC90 idag,
är det allt snack om miljön som har gjort det?
Försöker intala mig att det är fel månader att sälja bil i :D

Någon som har något annat att säga?
Användarvisningsbild
av eiskall
Låt mig gissa att det är någon av bensinturbomotorerna? I så fall är folk rädda för soppaförbrukningen.
av bjohansson
eiskall skrev:Låt mig gissa att det är någon av bensinturbomotorerna? I så fall är folk rädda för soppaförbrukningen.
Ja det är ju en 2.5T men den drar ju inte allt för mycket. Drar inte mer än en gammal 740 :D
av krippa
När jag skulle köpa min XC90 var jag först ute efter en bensinare. Men alla jag pratade med sa att "du ska köpa en diesel, titta inte efter något annat". Det fanns ingen jag pratade med som rekommenderade bensinmotorn. Det gjorde att jag slutade titta på bensinare och började titta på dieslar istället. Det kan mycket väl vara så att alla som ska köpa XC90 rekommenderas diesel vilket gör att bensinarna blir svårsålda. Nu slutade det också med att jag beställde en ny XC90 D5 och är supernöjd så i mitt fall hade de rätt.´

PS
Vad blir det för bil istället för XC90:an, en diesel månne?
DS
av herbe
vad har du satt för pris ?
och vad har den för utrustning ?
finns vissa utrustnings paket som går sämre än andra för att det anses vara för dyra typ RSE och RTI, och sen har jag för mig att XC90 är svår över lag för att den är så stor och ganska dyr att både köpa och äga
av bjohansson
herbe skrev:vad har du satt för pris ?
och vad har den för utrustning ?
finns vissa utrustnings paket som går sämre än andra för att det anses vara för dyra typ RSE och RTI, och sen har jag för mig att XC90 är svår över lag för att den är så stor och ganska dyr att både köpa och äga
Det är en 2004,12000mil,telefon,regnsensor,7-sitsig,skinn,bi-xeon,ny servad,ny skattad, sommar&vinter däck.
priset är 207000:- (billigare vid snabb affär)

Detta tycker jag är ett ganskla överkommligt pris. Folk köper ju bilar som galningar nu för tiden så jätte dyrt är det inte :D
av dali
Det är med all säkerhet motorn som är problemet, en D5 hade nog varit såld för länge sedan. Finns tyvärr bara ett sätt att (snabbt) sälja en bil som är kall på marknaden: sänk priset. Såg en svensksåld Audi S8 med 9.000 mil på mätaren på Blocket förra veckan som sänktes från 179.000 (hade varit ute några veckor) till 135.000 ... och sedan till 125.000 någon dag senare. Den såldes till slut.
Användarvisningsbild
av bjornw
Ofta är bilhandlarna bättre på att kränga sådan bilar. De "omedvetna" kunderna dräller in och hittar en stor fin lyxbil med mustig motor för bara dryga 200.
Har du kollat vad Volvo-handlaren kan tänka sig köpa in den för?
Användarvisningsbild
av Guligan
Lite fel tid är det väl främst. Bilhandeln har stora beg.lager just nu och det är inga större problem att köpa en XC90 -04 för de pengarna du begär hos en handlare.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]