Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Totte_T6
Är det någon som vet om det krävs någon VIDA aktivering/programmering efter det att man har bytt ut sekretessluren
mot en bättre begagnad.

Min mikrofon lade av på min original-lur, så jag köpte en "ny" från JB som har suttit i en 00a S80
skiftade den glad i hågen men nu så verkar luren ej fungera alls, tar ej över samtalet när man lyfter luren ur hållaren
handsfree fortsätter som vanligt och inget ljud alls i luren :-(

Kopplade in gamla original-luren men den är nu även den helt "död"....
känns som en av dessa berömda "mjukvaru upgrades" behövs eller är jag ute o cyklar?

Någon kunnig som gjort denna manöver eller har någe info?
av Psyko
Luren är bara att byta, ingen Vida behövs.

Har du verkligen fått ihop allt du lossat ?

Kanske är den "nya" luren trasig.

I hållaren sitter det en magnet, kanske har den trillat ur ?
av Totte_T6
>>Luren är bara att byta, ingen Vida behövs.

Bra inget sådant tjafs!

>>Har du verkligen fått ihop allt du lossat ?

tja det är inte så mycket man behöver lossa, inga skruvar över denna gång :)

>>Kanske är den "nya" luren trasig.

Ja det är fullt möjligt, man får ju garanti från JB....även om den bara kostade 200:-

>>I hållaren sitter det en magnet, kanske har den trillat ur

Nejdå den sitter så fint på plats, har även kollat så att tungelementet påverkas av magneten..nuema problema där i alla fall !
har signaltestat kabeln den är OK ska även jämföra om det är någon skillnad mellan kablagen/kontakterna, den "nya" kom från en 01a med 2,4liters motorn.

Får väl även kolla kablaget fram till knappsatsen men jag gillar inte att riva paneler det är alltid någon "plastflärp" som spricker/lossnar.
av Totte_T6
Totte_T6 skrev:>>Luren är bara att byta, ingen Vida behövs.

Bra inget sådant tjafs!

>>Har du verkligen fått ihop allt du lossat ?

tja det är inte så mycket man behöver lossa, inga skruvar över denna gång :)

>>Kanske är den "nya" luren trasig.

Ja det är fullt möjligt, man får ju garanti från JB....även om den bara kostade 200:-

>>I hållaren sitter det en magnet, kanske har den trillat ur

Nejdå den sitter så fint på plats, har även kollat så att tungelementet påverkas av magneten..nuema problema där i alla fall !
har signaltestat kabeln den är OK ska även jämföra om det är någon skillnad mellan kablagen/kontakterna, den "nya" kom från en 01a med 2,4liters motorn.

Får väl även kolla kablaget fram till knappsatsen men jag gillar inte att riva paneler det är alltid någon "plastflärp" som spricker/lossnar.

Kan bara informera att efter demontering av PHM modulen (den med knappsatsen) skruvade irsär den och gick igenom kontaktstiften på kretskortet
samt det extra filter som monterats bakom moduler med lödpennan samt lite försiktigt med kontaktspray på kontakterna så fungerar telefonen fullt ut :D

Enda strulet var att man givetvis inte har de minsta torx storlekarna :evil: men lite svordomar och en specialslipad skruvmejsel så löste det sig!

Kan bara notera att PHM modulen är billigt gjord med sladdrig kretskort fixering i plasthöljet, det räcker med att poppa lite med stereron så har man glapp igen !?

Nåväl har gjort mig förtjänt av lite "högoktanig dryck" ikväll :D :D

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]