Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Billy
Tjenare! Var ganska längesen jag var inloggad här men glad blev jag när mitt användarnamn fortfarande fungerade.

Jag undrar om någon vet vilket typ av ljudsystem jag har i bilen.

Stereo: HU-603
Framdörrar (per sida): 1 diskant, 1 mellanregister, 1 bas
Bakdörrar (per sida): 1 bas
Hatthyllan: 2 st mellanregister (eller är det bas?)

Jag trodde jag hade enklaste typen av ljud men körde en S60 -04 häromdagen som också hade en HU-603 stereo men som bla inte hade mellanregister i framdörrarna.

Jag är just nu i tankar om att köpa en S60 -05 med High Performance som ska vara mellannivån efter faceliften så jag undrar då om det är likvärdigt ljud jag redan har eller om det är betydligt bättre i den nyare bilen med High Performance. Vad jag förstått har dom en separat förstärkare på 4x50 W och om jag har någon förstärkare i min bil har jag ingen aning om.
Användarvisningsbild
av gooose
Kolla under Höger fram stol där skall det sitta om du har förstärkare i dag så vet du förutsättningarna
för vad nästa bil skall nå upp till för att du inte skall byta ner dig

//Goose
av Billy
Tack för hjälpen!
Kollade förut idag och precis som jag misstänkte hade jag ingen förstärkare. Då borde jag uppleva en klar förbättring med en bil utrustad med High Performance ljud inkl förstärkare? premium sound är ju säkerligen överlägset bättre men som det ser ut nu har jag svårt att hitta en bil med det om det ska stämma med årsmod, modell, mil, pris osv. :)

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]