Moderator: Moderatorer
leiwi skrev:Volvo på er alla.
Jag undrar om det är någon som vet hur den seriella kabeln mellan "vadis pc´n" och VCT2000 är kopplad Pinna mot pinna eller?
Tacksam för all hjälp
Leiwi
matte75 skrev:Carman:den lär inte vara billigare i sverige. sen så undrar kunderna varför man måste ta betalt för att bara läsa lite felkoder.... kan ju vara för att utrustningen kostar en slant!
Jag vet ett ställe man kan köpa en VCT2000 för 1580$ us dollars.
Lte högt pris kanske?
Mvh Matte.
CarMan skrev:De klart kunderna klagar, spelar ingen roll om det så kostade 1 kr.matte75 skrev:Carman:den lär inte vara billigare i sverige. sen så undrar kunderna varför man måste ta betalt för att bara läsa lite felkoder.... kan ju vara för att utrustningen kostar en slant!
Jag vet ett ställe man kan köpa en VCT2000 för 1580$ us dollars.
Lte högt pris kanske?
Mvh Matte.
zenobia skrev:Måste bara fråga...du förstår itne riktigt vad du skriver !
Betalar du extra för att målaren som skall måla ditt hus har med sig en stege?
Betalar du extra för att tandläkaren har en tandläkarstol?
Betalar du extra för att ICA-handlaren har en frysdisk till sina frysta varor?
Betalar du extra för att simhallen har fyllt på & renat vattnet i simbassängen?
Troligtvis inte? Dom sakerna ingår för att respektive gubbe skall kunna göra sitt jobb. Att ta 1.150 kr (Bilia Kungälv) för en felsökning med hjälp av Vadis & VCT-2000 i två minuter med hänvisning till dyra prylar som dom måste ha är inget annat än rent SKITSNACK! Att dom sedan inte ens lyckas hitta felet är bara PINSAMT...
Anta att det tar 10 minuter "allt-som-allt" att plugga in datorn i bilen, då skulle man kunna fakturera 6.900 kr/timme. Det tar inte många timmar innan den kompletta Vadisen med tillbehör är färdigbetald.
Jag är så trött på företag som lever på tjänstebilar där man bara fakturerar och ekonomiavdelningen glatt betalar.
.