Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lindh_
Hej,
Har en XC70 -04.

Ni får ursäkta att det är lite dålig kvalité på denna bild, men kan någon hjälpa mig med vad det är för lampa man skall byta för att få den "markerade" på bilden att lysa igen (på bilden så lyser bara ena sidan, och nu har båda slocknat)..

Bild

Tacksam för hjälp!

//Lindh
av cme
Du pekar på helljuslampan (H7) men jag tor ändå din fråga gäller parkeringsljuset (?).

cme
Användarvisningsbild
av Lindh_
cme skrev:Du pekar på helljuslampan (H7) men jag tor ändå din fråga gäller parkeringsljuset (?).

cme
Yes, är meningen att den skall "peka" mot den "runda" cirkeln som lyser, pratade med mekaniker hos Rejmes efter att båda slutat lysa, men enligt dom så skall det inte lysa där det lyser på bilden, men det syns ju iaf på bilen att det lyser på ena sidan... men den som lyste när bilden togs har nu tyvärr även den slutat att lysa... :/
Användarvisningsbild
av Loner
DEt skall inte lysa där, ingen som monterat självuppladdande sk angel-eyes på din bil då?
En rund skiva runt helljuset som laddas upp när hellyset lyser och sen lysern är det stängs av?

/L
Användarvisningsbild
av Lindh_
Loner skrev:DEt skall inte lysa där, ingen som monterat självuppladdande sk angel-eyes på din bil då?
En rund skiva runt helljuset som laddas upp när hellyset lyser och sen lysern är det stängs av?

/L
Jag vet ärligt talat inte, jag har iofs svårt att tro det då jag köpte bilen av den 1:a ägaren, och det var en äldre herre som haft bilden sedan ny, och kört 6000 mil pendling.. men man ska ju aldrig säga aldrig..:)
av CANBus
ja förlåt om jag är näsvis eller agerar besserwisser, men ni ser väl att pos.lamorna lyser i vardera hörn eller?? :shock:
det är ju Xenon han har!!
'är det en importkärra? då är det DRL lampan som slocknat!
av Knasen
CANBus skrev:ja förlåt om jag är näsvis eller agerar besserwisser, men ni ser väl att pos.lamorna lyser i vardera hörn eller?? :shock:
Precis vad jag tänkte oxå, DRL-lampan ; "Day Running light"
av gurkburk
Ja du CANBus,du är varken näsvis eller besserwisser,men är det inte sidoposljusen man ser? Och är det så att om du har xenon så har du inget p-ljus fram eller?
Användarvisningsbild
av Lindh_
CANBus skrev:ja förlåt om jag är näsvis eller agerar besserwisser, men ni ser väl att pos.lamorna lyser i vardera hörn eller?? :shock:
Tjenare,

Nej denna är SV såld..
Vad kan det annars vara då? Enligt rejmes så "ska de inte lysa där"...

//Lindh

Av de dimensionerna hade jag personligen valt 275/[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]