Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sopranos33
Hej

Jag vet att det har skrivits om detta tidigare, att brända skivor lätt fastnar i xc90. Tänkte höra om någon bytt ut denna spelare mot någon annan och ev till en dvd spelare istället.
Och för den delen, hur får jag ut skivan(själv), någon som lyckats(refererar till att senast detta togs upp var en tid sedan).

Tack på förhand
av sopranos33
Ok, jag får väl svara mig själv då.

Var ikontakt med Upplandsmotor i Uppsala. De kunde inget göra mer än att ta ut hela spelaren och skicka ner den till Göteborg för inspektion eller att jag skulle kontakta någon bilradio firma.
Jag ringde runt till diverse firmor för att höra om det gick att byta ut spelaren mot något annat, tex en cd med mp3. Javisst enligt en firma, konsol gick att ordna och cd och installation inga problem, totalt 2500kr.
Firma nr 2 sade att det inte gick att byta ut originalcdn på en xc90 pga att allt var optiskt kopplat i den.

När jag kom hem idag så pillade jag med ett böjt gammalt telefonkort, inget hände. Rätt som det var när jag skulle ta ut säkringen till audiosystemet och "nolla" allt och pillade lite till så plupp kom skivan ut. Krävs tydligen att man skrämmer bilen lite :)

Så det så

Ha det
av Qualia
Hände väl för ett tag sedan med min S60 med. När skivan vägrade komma ut när jag skulle byta till annan.. Nu e det kört tänkte jag..men men med små våld så popade skiva upp.. Ibalnd löser våld faktiskt problem..
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]