- ons 30 jan 2008, 21:12
Jag råkade nyligen köra ner lite i diket med min Volvo V70 -01. Fick den bärgad till verkstad, i väntan på delar till bilen har jag nu fått tillbaka den och de säger att det inte är något fel på den förutom kosmetiska skador och att den ska justera framvagnen. Eftersom de inte kan fixa den nu och jag behöver bilen för en resa (ska köra ca 150 mil) så fick jag tillbaka den.
Provkörde lite för att se att den kändes som vanligt, vilket den gör, förutom att ratten vibrerar ganska mycket vid hastiheter mellan 70-95km/h ungefär. Förmodligen har väl hjulen och framvagnen fått sig en smäll och att bilen är lite obalanserad.
Min fråga är, ska jag bekymra mig och inte använda bilen och skaffa en hyrbil för min resa?
Provkörde lite för att se att den kändes som vanligt, vilket den gör, förutom att ratten vibrerar ganska mycket vid hastiheter mellan 70-95km/h ungefär. Förmodligen har väl hjulen och framvagnen fått sig en smäll och att bilen är lite obalanserad.
Min fråga är, ska jag bekymra mig och inte använda bilen och skaffa en hyrbil för min resa?