- fre 25 jan 2008, 19:51
Bilen jag har är en faceliftad v70 01:a till en 05:a dvs så är det bytt från halogen till Xenon ljus.
Vilket i sin tur innebär en massa problem.
För det första går den inte att besikta numera. (Automatisk höjdregleringen/avbländning saknas)
För det andra höjdregleringen går åt fel håll. Skruvar man ner ljuset går det uppåt vice versa.(går att leva med)
För det tredje och det som ger mig mest panik är att det inte går att permanent släcka "Lampfel halvljus" felkoden. Har nämligen hyrt en autodiagnos apparat från ikväll till i morgon förmiddag.
Det går att släcka felkoden men den återkommer så snart man startar bilen!
Jag observerade en annan lustig sak nämligen att om man låter bilen stå på tomgång tänds inte felkoden men så fort man gasar lite så tänds den ??:-/
Är det någon som vet hur jag skall göra för att lösa detta problem?
Skulle räcka med att enbart få bort felkoden permanent, besiktningen går att lösa på annat sätt :twisted:
Eftersom jag har knappt om tid så är jag tacksam för snabba svar
Vilket i sin tur innebär en massa problem.
För det första går den inte att besikta numera. (Automatisk höjdregleringen/avbländning saknas)
För det andra höjdregleringen går åt fel håll. Skruvar man ner ljuset går det uppåt vice versa.(går att leva med)
För det tredje och det som ger mig mest panik är att det inte går att permanent släcka "Lampfel halvljus" felkoden. Har nämligen hyrt en autodiagnos apparat från ikväll till i morgon förmiddag.
Det går att släcka felkoden men den återkommer så snart man startar bilen!
Jag observerade en annan lustig sak nämligen att om man låter bilen stå på tomgång tänds inte felkoden men så fort man gasar lite så tänds den ??:-/
Är det någon som vet hur jag skall göra för att lösa detta problem?
Skulle räcka med att enbart få bort felkoden permanent, besiktningen går att lösa på annat sätt :twisted:
Eftersom jag har knappt om tid så är jag tacksam för snabba svar

850 -97 B5254FS