Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Johan
Har problem med lås knappen som sitter i dörr sidan på förarsidan. Det går utmärkt att låsa bilen med knappen men det går inte att låsa upp, det låter som om den försöker men det händer inget. I övrigt fungerar låsen utmärkt, med larm dosan går det bra att både låsa och låsa upp.

Någon som har någon ide?

// Johan
av Mattias
Ett vanligt fel på 60, 70 och 80 bilarna är att låsknappen kärvar lite i dörrpanelen. Plocka av dörrpanelen genom att lossa klipsen som sitter runt dörren, ta bort ytersta biten av handtaget på insidan och lossa de två torx skruvarna som sitter i hållen. Ta även bort täcklocket som sitter vid backspegeln. Nu kan du lyfta bort panelen. Lossa kontaktstyckena. Fila lite försiktigt i hålet med en vass kniv och smörj även med lite silikonfett eller liknande.
Om inte detta funkar är det ett nytt lås som gäller.
av steven
Mattias, jag har problem med att förar dörrens lås hoppar upp när man låser med knappen, övriga dörrar blir låsta. Tror det det kan vara samma problem som med Johan??
av steven
Mattias, jag har problem med att förar dörrens lås hoppar upp när man låser med knappen, övriga dörrar blir låsta. Tror det det kan vara samma problem som med Johan??
av para
Steven:
Jag hade samma problem med min V70N-01. Låsknappen hoppade upp efter att jag hade låst bilen. Felet uppstod då bilen var ca ett år gammal så det fixades på garantin. Ett vanligt fel enligt Bilia-verkstan.
av andezon
hej

låsarna på v70 är ingen höjdare. men är bilen inte över tre år så tar volvo detta. att låsen hoppar upp igen efter att man låst den är väldigt vanligt. spelar igen roll hur mycket man filar hoppar låsen upp så är den skrot...

mvh andezon
av Y.F
para skrev:Jag hade samma problem med min V70N-01. Låsknappen hoppade upp efter att jag hade låst bilen. Felet uppstod då bilen var ca ett år gammal så det fixades på garantin. Ett vanligt fel enligt Bilia-verkstan.
Jag hade samma fel på min -01. Fixades gratis när bilen var något år och felet återkom inte så länge jag hade bilen.

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]

Ja det ser ut som en P3. T.ex. PBM (parking brake […]

Hej jag har en volvo s70/ 2000 Har besiktat bil[…]