Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5power
Tack den kan vara bra att ha !
Har du en PPC-felkodsläsare?
Hur mycket att infon vissa i PPC's display, är det bara koden typ "SAS-0007" eller kommer texten med "Rattvinkel signal IX. För hög signal. Permanent fel" ?

/ A
Användarvisningsbild
av Funk
Bara koden, eller rättare sagt, vilken styrenhet och sedan koden... Kodförklaringarna är på 128 sidor.. Men det funkar över förväntan trots allt..

/Thomas
av JohnBSR
Funk skrev:Men det funkar över förväntan trots allt..

/Thomas

Hade Du inte väntat Dig att felkodsläsaren skulle fungera? ;-//
Hoppas att den blir ett bra komplement i Din verktygslåda eftersom en felkodsläsare är är ett riktigt bra verktyg vid felsökning.
Dock så reparerar den ju inga fel (ledsamt nog) så några skruvmejslar, torx-nycklar, fasta nycklar i storlek 7-19 mm och en
ficklampa är alltid bra att ha i samma verktydslåda.

Hälsningar John på BSR
Användarvisningsbild
av Funk
Hade Du inte väntat Dig att felkodsläsaren skulle fungera?
Hoppas att den blir ett bra komplement i Din verktygslåda eftersom en felkodsläsare är är ett riktigt bra verktyg vid felsökning.
Dock så reparerar den ju inga fel (ledsamt nog) så några skruvmejslar, torx-nycklar, fasta nycklar i storlek 7-19 mm och en

Hälsningar John på BSR
Jodå, visst trodde jag att den skulle fungera, men den är t.om snabbare att läsa ut felkoderna än vad VIDA är...Och med en pärm innehållande alla felkoderna i knät så fungerar det lysande att felsöka. Man får tacka för en bra produkt...

/Thomas
Funk skrev:
Hade Du inte väntat Dig att felkodsläsaren skulle fungera?

Hälsningar John på BSR
Jodå, visst trodde jag att den skulle fungera, men den är t.om snabbare att läsa ut felkoderna än vad VIDA är...Och med en pärm innehållande alla felkoderna i knät så fungerar det lysande att felsöka. Man får tacka för en bra produkt...

/Thomas
Den visar dem flesta felkoder dock inte alla (Har jämnfört med vida),sen är det ju synd att man inte kan se statusen på felkoden hög låg permanent intermittent etc
Användarvisningsbild
av Funk
Den visar dem flesta felkoder dock inte alla (Har jämnfört med vida),sen är det ju synd att man inte kan se statusen på felkoden hög låg permanent intermittent etc
I klartexterna så står det både intermettenta och permanta fel, samt om det är t.ex förlåga eller höga värden. Kanske inte på alla, men en hel del...
I min bil plockade den alla lagrade jämfört med VIDA, men det beror väl kanske på vilka fel man har..

/Thomas
Funk skrev:
I klartexterna så står det både intermettenta och permanta fel, samt om det är t.ex förlåga eller höga värden. Kanske inte på alla, men en hel del...
I min bil plockade den alla lagrade jämfört med VIDA, men det beror väl kanske på vilka fel man har..

/Thomas
Klartexterna kan man få fram det i ppc,n alltså se statusen i ppc,n på felkoden eller menar du i samlingen av ECU,erna eller är det kanske fel på mitt EX ?? Ja ppc,n verkar ha problem med främst Nya S40/V50 gamla V70N MY 00-08 verkar inte vara några problem förutom DDM PDM koder som den verkar ignorera ibland kanske lika bra det!

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]