Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blockqoute
Hej!

Måste kolla upp det lite på den här sidan då jag fått så bra hjälp och information tidigare. Var så att jag lämnade in min V70 -02 140hk på 20.000 mils service för några dagar sedan och fick höra att styrväxeln blivit glapp. Först sa de att den borde bytas och det skulle kosta runt 20.000:-. Men sen sa de att det behövdes inte göras på en gång utan att jag kunde vänta och se vad Bilprovningen sa om det hela.

Hur ska man se på detta, är det säkrast att byta? Blir det mer och mer glapp? Är det bara något fel som de hittat för att få byta? Vad kan hända om man inte byter (förutom Bilprovningen)? Tittar Bilprovninhen hårt på detta? Egentligen är jag ute efter all typ av information som finns.
Användarvisningsbild
av gooose
Om det blir byte kolla det priset låter lite väl saftigt om man byter på ordinarie sätt

Med det priset så måste dom nog byta den genom handskfacket eller något annat krångligt sätt

/Goose
Användarvisningsbild
av Blockqoute
Det finns alltså olika sätt att byta det på eller är det på vissa specifika modeller som det måste bytas genom handsfacket?

Sen antar jag att det inte måste vara en auktoriserad Volvo-verkstad som måste göra det? Då antar jag också att det blir lite billigare om man inte måste det?
Användarvisningsbild
av #27
Blockqoute skrev:Det finns alltså olika sätt att byta det på eller är det på vissa specifika modeller som det måste bytas genom handsfacket?

Sen antar jag att det inte måste vara en auktoriserad Volvo-verkstad som måste göra det? Då antar jag också att det blir lite billigare om man inte måste det?

Du ska se att de var ironi med handsfacket...

Du kan lämna till någon annan verkstad om du vill men du måste göra en framvagnsinställning efter bytet (de kan dom säkert på den verkstaden också)..

Fick du veta vad bar styrväxeln kostade och vad arbetet kostade eller sa dom bara att de kostar 20000kr..

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”-f[…]

Anliggande frambroms 740

Jag brukar skruva ur glidpinnarna och vända o[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2v […]