Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av calle_g
Har fått en rejäl spricka i min högra sidoblinker och köpt mig en ny. Trodde att det skulle vara en walk in the park och byta men... instruktionsbokens värdelösa innehåll på denna punkt hävdar att man ska ha dörren halvt öppen och sedan komma åt att trycka ut den bakifrån bakom skärmen så att säga. Dessutom sitter någon "skummgummibit" ivägen, är det bara att riva loss den? Hur får man i så fall dit den igen? Någon som har gjort det här, det måste ju gå att byta lampa normalt sett under bilens livslängd utan att plocka bort framskärmen.
Användarvisningsbild
av Funk
Svårt att beskriva i ord... men det sitter en fjädrande låsning i plast som man skall trycka på,då hoppar lampan loss.. Skumgummit kring lampfoten kan dock verka som ett klister ibland.
Tänk bara på att plasten är väldigt skör, så vid kallt väder bör man stå inomhus och byta med alla detaljer varma.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Volvo påstår att man ska komma åt om man öppnar framdörren och sticker in handen och trycker ut blinkersen, men en normalstor hand kommer man inte in med, jag borrade ur 3st nitar i innerskärmen när jag skulle plocka bort mina!! Om du iaf väljer att försöka få in handen vid dörren be att någon håller i dörren så den inte kan röra sig då det finns en stor klämmrisk!!!
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]