Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SiZo
Någon som råkar ha en lista på vad som byts under en service på volvo?
Oljan, oljefilter, bensinfilter,tändstift, bromsklossar, vet man,,
Men vad finns det mer o tänka på?

Sen undrar jag ifall det kronglar med försäkringen, har volvia, ifall jag gör en egen service`

MVH
Sizo
av S.t.r.a.n.D
Provade söka där efter min bil men det står: Vi kan tyvärr inte hitta registreringsnumret i våra register. Ehhh??

Vilka årsmodeller är dom äldsta??
av Teemu
den funkade för min V70 -01 iaf

/Teemu
av SiZo
jag hitta till min bil,, verkar inte va så svårt o göra själv,,

Men vilken bil har du? är det V70 du har på bild så måste den hitta,, sen den andra vet jag inte,,

Föresten vacker bil du har ;) V70N
av Addekarlsson
Jag får känslan av att den där databasen bara hittar bilar som sålt av Bilia söderöver. Jag testade med 3 olika volvosar, men ingen gick att hitta....

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av ER
Addekarlsson skrev:Jag får känslan av att den där databasen bara hittar bilar som sålt av Bilia söderöver. Jag testade med 3 olika volvosar, men ingen gick att hitta....

Mvh/ Adde
Kan ju stämma, kollade en V70- 98 via blocket som fanns i norrbotten. Inget napp på den.
av S.t.r.a.n.D
SiZo skrev:jag hitta till min bil,, verkar inte va så svårt o göra själv,,

Men vilken bil har du? är det V70 du har på bild så måste den hitta,, sen den andra vet jag inte,,

Föresten vacker bil du har ;) V70N
Jojo, V70 hittade jag. Men inte till 740.

Joo, tackar den är snygg. Den är ju egentligen inte min, men jag kör den en hel del..

Är samma typ av kontakt till sidoblinkers, en[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]