- ons 15 jun 2005, 21:01
Undrar vad maxhastigheten är för V70N 140HK enligt Volvo? Om det är 210 km/h då räcker det med H däck enligt vägverket.
Moderator: Moderatorer
REV skrev:Undrar vad maxhastigheten är för V70N 140HK enligt Volvo? Om det är 210 km/h då räcker det med H däck enligt vägverket.Detta står ju i registreringsbeviset.
Loner skrev:REV skrev:Undrar vad maxhastigheten är för V70N 140HK enligt Volvo? Om det är 210 km/h då räcker det med H däck enligt vägverket.Detta står ju i registreringsbeviset.
Och iom att min 2.4T har 210 i högsta hastighet så borde ju din klara sig med H däck också :roll:
/L
Ramon skrev:Om jag inte minns fel så ligger maxhastigheten på 210km/h på pappret... Detta beror dock på en massa saker, så man kan komma upp lite till, men den elektroniska spärren sitter där iaf.Elektronisk spärr??? Kan man be Volvoverksta'n att programmera om spärren till 160 km/h för att därigenom kunna köra på "sämre" (Q-klassade) däck?
REV skrev:Det står inte i mitt registreringsbevis som är det nya, annars hade jag väl inte ställt frågan.Står i mitt nya :roll:
Tips! Har gjort likadant på min när det[…]