Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blender
Har som sagt lite problem med Volvon.
Var på väg hem då meddelandet, Hög motortemp STANNA BILEN kom upp.. Stannar å väntar å kollar.. Motorn är Kall men vissar ändå på högmotortemp.. Kyllarvätska finns... De var fel 1... Fel 2 vart i samma veva fel i avgasvärdena "tror jag de var"... Bogsering hem vart de efter som felen kvarstog.. Ringde Volvo men de var ju som å ringa frökenur.. När vi kom hem med bilen Kom då yttligare ett fel upp... TokFel med bromsarna, bilen bara "klickar" när man försöker starta...

Håller just nu på å laddar batteriet då en tipsa om dåligt batteri kan ställa till med massa skit... om nu inte de fungerar, Vad göra !? Efter Problem med Bromsarna går de inte att bogsera bilen heller... javascript:emoticon('??:-/')
Eh

Någon som har någe Vettigt svar !? "Helst på msn om de går bra"
Användarvisningsbild
av Nexus
Välkommen till forumet. Svaren tar vi alltid ute på forumet så alla kan ta del av de. Sen kom du lite fel i forumsdelen. här är för V70 97-00 :wink:
(Gammla 850 karossen)
av Blender
Hoppsan... Kom lite fel tydligen =) sorry...
Användarvisningsbild
av Nexus
Blender skrev:Hoppsan... Kom lite fel tydligen =) sorry...
ingen fara det flyttar snart någon av våre trevliga moderater på. :D
Välkommen igen och GOD JUL
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japps, flyttar!

Avvaktar med mer svar tills du har laddat batteriet och ser vad det gör...
Användarvisningsbild
av Nexus
fel på bromsar fick en kille *Blackout* på forumet då batteriet tog slut när han målade bromsarna och poppa musik för länge :wink: om jag ej minns fel :oops:
Som sparkz skrev ladda batteriet först sen kan man utesluta att det är batteri fel :)
av Psyko
Är bilen trimmad :roll:

Typiska buggar på en trimmad bil, inte alls ovanligt att dom
blir konstiga av annan mjukvara eller att man modifierat styrenheten.
Användarvisningsbild
av Funk
Typiska buggar på en trimmad bil, inte alls ovanligt att dom
blir konstiga av annan mjukvara eller att man modifierat styrenheten.
Bullshit!

Däremot kan man få upp bromsfelsvarning (som försvinner efter man stängt av tändning och satt på den igen) efter man laddat originalmjukvara på alla bilar, så troligen har spänningsfallet satt felkoder i någon box. Och eftersom bilen inte startar, utan bara klickar så gissar jag också på batteri/generatorfel...

/Thomas
av Blender
Bilen är inte Trimmad... 170 Hk motor är inte Mycke å Bråka med... Så den är Helt Orginal... Ska imorgon sätta i batteriet igen.. Håller på å laddar de nu... Fungerar inte de så vete tusan....
av TheDan
Om tempgivaren strular så skulle det kunna ge problem med både att den varnar för hög motortemperatur och felaktiga avgasvärden.

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]